Document atasat din sectiunea
Legislatie Euroavocatura
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
Judeţul
........................
Municipiul/Oraşul/Comuna
........../Sectorul ...... al municipiului Bucureşti
FIŞA TEHNICĂ A
BLOCULUI DE LOCUINŢE
nr. ....... din .............*)
___________
*)
Numărul şi data înregistrării fişei tehnice la autoritatea administraţiei
publice.
1. Identificare
generală:
┌────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Adresa blocului de locuinţe:│str. ............. nr. ......, bl. ....., cartier/cvartal ...........│
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Zona climatică: │ │
└────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
|
2. Date generale
tehnice:
┌─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Anul construirii: │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Perioada de proiectare: │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Tipul proiectului: │unicat, tip, refolosibil │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Regimul de înălţime: │(S)+P+(mezanin)+nE+(mansardă) │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Aria construită: (m2) │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Aria desfăşurată: (m2) │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Aria utilă: (m2) │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Nr. total apartamente: │ │
│din care: │ │
│ 1 cameră│........................ │
│ 2 camere│........................ │
│ 3 camere│........................ │
│ 4 camere│........................ │
│ 5 camere│........................ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Spaţii cu altă destinaţie (la parter/mezanin,│DA/NU │
│după caz): │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Număr şi tip tronsoane (de capăt, de mijloc):│........................ │
└─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
|
3. Alcătuirea
generală constructivă şi de arhitectură
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Subsol: │
│[] tehnic vizitabil │
│[] canal termic │
│[] spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Forma în plan: │
│[] simetrică │
│[] nesimetrică │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poziţia în ansamblu: │
│[] Izolată │
│[] Cu vecinătăţi │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Terasa: │
│[] Circulabilă │
│[] Necirculabilă │
│[] Acoperiş tip şarpantă │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Structura anvelopei opace (pereţii exteriori): │
│[] Cărămidă plină (37,5 cm); │
│[] Cărămidă cu goluri (37,5 cm); │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi BCA (27 cm); │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi vată minerală (vm) (22 cm); │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi BCA GBN (27 cm); │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi polistiren expandat (polist.) (27 cm); │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi vm (27 cm); │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi BCA (30 cm); │
│[] Alta: ................................................................. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Structura de rezistenţă: │
│- verticală: │
│[] Zidărie simplă; │
│[] Zidărie cu stâlpişori şi centuri de beton armat; │
│[] Grinzi şi stâlpi de beton armat; │
│[] Cadre din beton armat; │
│[] Pereţi structurali din beton armat monolit; │
│[] Panouri mari prefabricate; │
│[] Structură mixtă (cadre şi pereţi structurali); │
│- orizontală: │
│[] Planşee din beton armat monolit; │
│[] Planşee din beton armat prefabricat. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Instalaţia interioară de încălzire: │
│[] Sistem de încălzire districtuală; │
│[] Centrală termică de bloc care utilizează: │
│ [] gaz metan; │
│ [] combustibil lichid (CLU, motorină): │
│ [] lemn; │
│ [] cărbune; │
│[] Centrale de apartament (centrale murale cu gaz metan) în proporţie de ........% din numărul │
│total de apartamente. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
|
Întocmit
..................................................
(numele şi prenumele persoanei desemnate
de coordonatorul local să completeze fişa tehnică)
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
- model -
Judeţul
........................
Municipiul/Oraşul/Comuna
........./Sectorul .... al municipiului Bucureşti
Către
Asociaţia de proprietari
localitatea ..........., judeţul/sectorul ........., str. ..............
nr. ........, bl. ........., cod poştal ...................
Dnei/Dlui
Preşedinte
ÎNŞTIINŢARE
În aplicarea
prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, prin
prezenta vă înştiinţăm asupra posibilităţii de înscriere în programul local
multianual privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
Creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, prin realizarea unor lucrări
de izolare termică a blocurilor de locuinţe, are ca efect reducerea
consumurilor energetice pentru încălzirea apartamentelor, în condiţiile
asigurării şi menţinerii climatului termic interior, respectiv reducerea
costurilor de întreţinere cu încălzirea şi reducerea emisiilor de gaze cu
efect de seră. Totodată, se realizează şi ameliorarea aspectului urbanistic al
localităţii.
Prin actul
normativ sus-menţionat se stabilesc:
- lucrările de
intervenţie pentru izolarea termică a blocurilor de locuinţe construite după
proiecte elaborate în perioada 1950-1990;
- etapele necesare
realizării lucrărilor de intervenţie;
- modul de finanţare
a lucrărilor de intervenţie;
- obligaţiile şi
răspunderile autorităţilor administraţiei publice şi ale asociaţiilor de
proprietari.
Finanţarea
executării lucrărilor de intervenţie menţionate anterior se asigură astfel:
a) 50% din alocaţii
de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această
destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;
b) 30% din fonduri
aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse
legal constituite;
c) 20% din fondul
de reparaţii al asociaţiei de proprietari şi/sau din alte surse legal
constituite.
Anexat la
prezenta înştiinţare vă transmitem contractul de mandat, semnat, în două
exemplare originale.
Contractul de
mandat are drept scop mandatarea coordonatorului local de către asociaţia de
proprietari în vederea stabilirii măsurilor şi acţiunilor ce se impun în
condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009, pentru creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe.
În cazul în
care solicitaţi înscrierea în programul local privind creşterea performanţei
energetice şi semnaţi contractul de mandat anexat, după aprobarea conform
legii a indicatorilor tehnico-economici veţi fi notificat/notificată asupra
valorii investiţiei şi a sumelor corespunzătoare cotei ce revine asociaţiei de
proprietari.
În cazul în
care veţi fi de acord cu valoarea investiţiei, va trebui să transmiteţi,
semnat, actul adiţional la contractul de mandat, în termen de maximum 30 de
zile lucrătoare de la notificare.
Vă rugăm să
afişaţi contractul de mandat şi prezenta înştiinţare la avizierul asociaţiei
şi să convocaţi, cu respectarea prevederilor legale, adunarea generală a
proprietarilor pentru a hotărî asupra înscrierii în programul local, precum şi
asupra semnării contractului de mandat de către preşedintele asociaţiei de
proprietari.
Înscrierea în
programul local se face prin solicitare scrisă înregistrată la coordonatorul
local, însoţită de:
- contractul de
mandat semnat de ambele părţi;
- hotărârea privind
înscrierea în programul local, adoptată în adunarea generală a asociaţiei de
proprietari, cu acordul majorităţii proprietarilor;
- lista
proprietarilor din imobil.
Primar (coordonator
local),
..............................................
(numele şi semnătura)
L. S.
ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
-
conţinut-cadru -
CONTRACT DE
MANDAT*)
Nr. ........./..........
___________
*)
Prezentul contract de mandat reprezintă un model care cuprinde clauzele minime
şi obligatorii, părţile având libertatea să-l completeze cu alte clauze, după
caz.
Prezentul
contract se încheie în conformitate cu prevederile
Codului
civil, ale art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în baza
înştiinţării primarului (coordonator local) al .......... (municipiul/oraşul/comuna/sectorul
........ al municipiului Bucureşti) nr. ............. din data ...... şi a
Hotărârii adunării generale a proprietarilor ........................ nr.
.............. din data ........ .
Prezentul
contract se încheie între următoarele părţi:
1. Municipiul/Oraşul/Comuna
............../Sectorul ... al municipiului Bucureşti, cu sediul în
localitatea/sectorul......, judeţul/municipiul Bucureşti
....................., str. .................. nr. ...., telefon
..................., fax, reprezentat de dna/dnul ........................,
primar (coordonator local), în calitate de mandatar,
şi
2. Asociaţia de
proprietari ......................., cu sediul în localitatea
.................., judeţul ..../sectorul ......., str.
........................ nr. ...., bl. ......, telefon ...................,
fax ..................., cont IBAN .......................... deschis la
................................, cod fiscal
............................................., reprezentată prin dna/dnul
..............................., în calitate de preşedinte, posesoare/posesor
a/al actului de identitate tip ...... seria ......... nr.
....................., eliberat de ....................... la data de
................................, domiciliată/domiciliat în (localitatea)
......................................., str. ............... nr. ..........,
bl. .........., sc. ......, et. ......, ap. ........, sectorul/judeţul
.................., născută/născut la data de (ziua, luna, anul)
.................... în (localitatea) ............................., sectorul/judeţul
............., fiica/fiul lui ......................... şi a/al
...................., cod numeric personal ..................................
în calitate de mandant.
CAPITOLUL I
Obiectul contractului
Art. 1. -
Obiectul prezentului contract îl constituie mandatarea de către asociaţia de
proprietari (mandant), beneficiar al investiţiei, a coordonatorului local (mandatar)
să stabilească şi să efectueze, în numele şi pentru mandant, cu titlu gratuit,
măsurile şi acţiunile ce se impun, în condiţiile şi cu respectarea
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009,
pentru creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe.
CAPITOLUL II
Obligaţiile părţilor contractante
Art. 2. -
Obligaţiile mandatarului (coordonator local) sunt următoarele:
a) să elaboreze
documentaţia de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a
lucrărilor de intervenţie;
b) să organizeze
procedurile de achiziţie publică, să semneze şi să gestioneze contractele de
achiziţie publică pentru prestarea serviciilor de proiectare şi execuţie a
lucrărilor de intervenţie;
c) să asigure
întocmirea documentaţiei de avizare pentru lucrările de intervenţie şi să
supună aprobării, conform legii, indicatorii tehnico-economici pentru
lucrările de intervenţie;
d) să notifice
mandantului documentaţia de avizare pentru lucrările de intervenţie şi
indicatorii tehnico-economici care stau la baza completării contractului de
mandat, prin act adiţional, cu valorile şi durata lucrărilor de intervenţie şi
sumele aferente cotelor de participare ale celor două părţi;
e) să transmită
mandantului actul adiţional la prezentul contract de mandat, cuprinzând
valoarea lucrărilor de intervenţie, cota-parte ce revine mandantului pentru
executarea lucrărilor şi durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie;
f) să contracteze
executarea lucrărilor de intervenţie după semnarea actului adiţional la
contractul de mandat;
g) să emită
certificatul de urbanism, autorizaţia de construire şi ordinul de începere a
lucrărilor;
h) să organizeze
recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală după expirarea garanţiei
de bună execuţie;
i) să predea
mandantului documentaţia legală pentru completarea cărţii tehnice a
construcţiei;
j) să deschidă un
cont separat în numele unităţii administrativ-teritoriale la unităţile
teritoriale ale Trezoreriei Statului pentru finanţarea execuţiei lucrărilor de
intervenţie, în condiţiile legii;
k) să efectueze
plata lucrărilor de intervenţie executate, în cotele şi în condiţiile
prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, conform
documentelor de plată;
l) să solicite
mandantului virarea sumei aferente părţii ce îi revine, pe baza deconturilor
de plată a lucrărilor executate;
m) să desfăşoare
orice acţiuni necesare executării în condiţii de eficienţă a lucrărilor de
intervenţie la blocul de locuinţe;
n) să înştiinţeze
mandantul asupra existenţei oricărei situaţii de natură să îi prejudicieze
interesele, precum şi asupra acţiunilor întreprinse.
Art. 3. - Actele
juridice încheiate de către mandatar, în limitele mandatului, sunt opozabile
terţilor.
Art. 4. -
Obligaţiile mandantului (asociaţia de proprietari) sunt următoarele:
A. Obligaţiile
membrilor asociaţiei de proprietari sunt:
a) să îşi
însuşească valorile şi durata de execuţie cuprinse în documentaţia de avizare
pentru lucrările de intervenţie şi în indicatorii tehnico-economici;
b) să
împuternicească preşedintele asociaţiei de proprietari să semneze actul
adiţional la contractul de mandat;
c) să constituie
suma necesară cofinanţării corespunzătoare cotei-părţi prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
d) să desemneze un
reprezentant pentru recepţia la terminarea lucrărilor şi pentru recepţia
finală.
B. Obligaţiile
preşedintelui asociaţiei de proprietari, ca reprezentant împuternicit de
aceasta, sunt:
a) să informeze
membrii asociaţiei de proprietari, prin afişarea la avizierul asociaţiei a
tuturor documentelor primite/transmise de la/la mandatar;
b) să convoace,
conform legii, adunarea generală a proprietarilor imediat după primirea de la
mandatar a documentaţiei de avizare pentru lucrările de intervenţie şi a
indicatorilor tehnico-economici, în vederea aducerii la cunoştinţă a valorilor
şi a duratei de execuţie, precum şi pentru stabilirea cotelor de participare
în sarcina fiecărui proprietar;
c) să supună
aprobării adunării generale a proprietarilor:
- lucrările de
intervenţie fundamentate în documentaţia de avizare a lucrărilor de
intervenţie;
- cuantumul sumei
necesare cofinanţării executării lucrărilor de intervenţie, în condiţiile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
- cotele de
participare la fondul de reparaţii stabilite în sarcina fiecărui proprietar,
direct proporţional cu cota-parte indiviză de proprietate, pentru constituirea
sumei necesare cofinanţării executării lucrărilor de intervenţie;
d) să semneze şi să
transmită coordonatorului local, în maximum 30 de zile lucrătoare, actul
adiţional la prezentul contract de mandat, în care se prevede valoarea
lucrărilor de intervenţie;
e) să vireze pe
numele mandatarului suma ce îi revine, conform legii, pentru plata lucrărilor
de intervenţii executate.
Art. 5. -
Mandantul nu poate solicita modificări ale proiectului în baza căruia s-a emis
autorizaţia de construire.
Art. 6. - În
cazul în care adunarea generală a asociaţiei de proprietari nu aprobă
executarea lucrărilor de intervenţie fundamentate în documentaţia de avizare,
hotărârea motivată a adunării generale a proprietarilor va fi transmisă
mandatarului.
CAPITOLUL III
Termenul contractului
Art. 7. -
(1)
Prezentul contract de mandat intră în vigoare la data semnării lui de către
ambele părţi.
(2) Contractul
are valabilitate până la data procesului-verbal de recepţie finală.
CAPITOLUL IV
Încetarea contractului
Art. 8. -
Prezentul contract încetează de plin drept, fără somaţie şi fără îndeplinirea
altor formalităţi, în cazul în care:
a) în urma
raportului de expertiză tehnică se prevede necesitatea executării unor lucrări
de consolidare/reparaţii care condiţionează executarea lucrărilor de
intervenţie, iar coordonatorul local dispune încetarea contractului;
b) mandantul
hotărăşte că nu este de acord cu executarea lucrărilor de intervenţie, după
luarea la cunoştinţă a documentaţiei de avizare pentru lucrările de
intervenţie şi a indicatorilor tehnico-economici;
c) la data semnării
procesului-verbal de recepţie finală a lucrărilor de intervenţie la blocul de
locuinţe nr. ...... .
CAPITOLUL V
Forţa majoră
Art. 9. - Forţa
majoră este constatată de o autoritate competentă.
Art. 10. - Forţa
majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate
prin prezentul contract de mandat, pe toată perioada în care aceasta
acţionează.
Art. 11. -
Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei
majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la
apariţia acesteia.
Art. 12. - Partea
contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte
părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri
care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
Art. 13. - Dacă
forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioada mai mare de
6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea
de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată
pretinde celeilalte daune-interese.
CAPITOLUL VI
Notificări
Art. 14. - În
accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre
acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi depusă la adresa/sediul
prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
Art. 15. - În
cazul în care notificarea se face prin poştă, ea va fi transmisă, prin
scrisoare recomandată, cu confirmare de primire şi se consideră primită de
destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
Art. 16. - Dacă
notificarea se trimite prin fax, ea se consideră primită în ziua expediată,
dacă aceasta a fost zi lucrătoare şi dacă transmiterea s-a făcut până la ora
17, sau în prima zi lucrătoare, dacă ziua expedierii faxului era nelucrătoare.
Art. 17. -
Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu
sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la
articolele precedente.
CAPITOLUL VII
Litigii
Art. 18. - În
cazul în care rezolvarea neînţelegerilor nu este posibilă pe cale amiabilă,
ele vor fi supuse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente din
România.
CAPITOLUL VIII
Clauze finale
Art. 19. -
(1) În
prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma de
singular vor include forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este
permis de context.
(2) Termenul zi
ori zile sau orice referire la zile reprezintă zile lucrătoare, dacă nu se
specifică în mod diferit.
Art. 20. -
Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat
între părţile contractante.
Art. 21. - Fac
parte integrantă din prezentul contract următoarele anexe:
- anexa nr. 1 -
Hotărârea adunării generale a proprietarilor nr. ...... din data de ........ (în
original);
- anexa nr. 2 - Lista
proprietarilor din blocul de locuinţe.
Art. 22. -
Prezentul contract de mandat constituie titlu executoriu pentru sumele
avansate de autorităţile administraţiei publice locale în condiţiile art. 14
alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 şi
nerecuperate de la mandatar (asociaţiile de proprietari) până la recepţia
finală a lucrărilor de intervenţie executate.
Art. 23. -
Prezentul contract, împreună cu anexele care fac parte integrantă din acesta,
reprezintă voinţa părţilor.
Art. 24. - Limba
care guvernează contractul este limba română.
Art. 25. -
Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Art. 26. -
Prezentul contract de mandat a fost încheiat astăzi, ........., în două
exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi
valoare juridică.
Mandant (asociaţia de proprietari, prin preşedinte), Mandatar (coordonator local, primar),
....................................... .......................................
(numele şi semnătura) (numele şi semnătura)
L.S. L.S.
Nr. ............. din data ............... Nr. ............. din data ..................
|
ANEXĂ
la contractul de mandat
ACT ADIŢIONAL
Nr. 1*)
la Contractul de mandat nr. ................/...
___________
*)
Prezentul act adiţional reprezintă un model care cuprinde clauzele minime şi
obligatorii, părţile având libertatea să-l completeze cu alte clauze, după caz.
Prezentul act
adiţional la contractul de mandat se încheie în conformitate cu prevederile
Codului
civil şi ale art. 11 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în baza
notificării primarului (coordonator local) al .......... (municipiul/oraşul/comuna/sectorul
... al municipiului Bucureşti) nr. ............. din data ................ şi
a Hotărârii adunării generale a proprietarilor
............................................................ nr.
.............. din data ........ .
Prezentul act
adiţional se încheie între următoarele părţi:
1. Municipiul/Oraşul/Comuna
...................../Sectorul ........ al municipiului Bucureşti, cu sediul
în localitatea ........................, judeţul/sectorul ................,
str. .................. nr. ........, telefon ..................., fax
.................., reprezentat de dna/dnul ........................, primar (coordonator
local), în calitate de mandatar,
şi
2. Asociaţia de
proprietari .................., cu sediul în localitatea
........................................, judeţul/sectorul
...................., str. ............................................. nr.
............., bl. ..................., telefon ..................., fax
..................., cont IBAN .......................... deschis la
.........................., cod fiscal ................., reprezentată prin
dna/dnul .........................., în calitate de preşedinte, posesoare/posesor
a/al actului de identitate tip ...... seria .......... nr.
..................., eliberat de ....................... la data de
.............., domiciliată/domiciliat în (localitatea)
.............................., str.
................................................. nr. .............., bl.
.........., sc. .........., et. .........., ap. .........., sectorul/judeţul
..............................., născută/născut la data de (ziua, luna, anul)
............................ în (localitatea) ..................., sectorul/judeţul
............., fiica/fiul lui ............. şi a/al ...................., cod
numeric personal ..................................., în calitate de mandant.
Art. 1. -
Obiectul prezentului act adiţional îl constituie exprimarea acordului
mandantului (asociaţia de proprietari) pentru executarea lucrărilor de
intervenţie la blocul de locuinţe.
Art. 2. -
(1)
Mandantul a luat act de conţinutul documentaţiei de avizare pentru lucrările
de intervenţie, de indicatorii tehnico-economici aprobaţi, aferenţi blocului
de locuinţe situat în ............, precum şi de durata de execuţie a
lucrărilor şi cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari pentru finanţarea
executării lucrărilor.
(2) Mandantul îşi
exprimă acordul privind valoarea lucrărilor de intervenţie şi aprobă
constituirea sumei necesare cofinanţării corespunzătoare cotei-părţi prevăzute
de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009
şi aprobă executarea lucrărilor de intervenţie.
Art. 3. -
(1)
Valoarea lucrărilor de intervenţie este de ......... mii lei.
(2) Cota-parte ce
revine asociaţiei de proprietari este de ........ mii lei.
(3) Durata de
executare a lucrărilor de intervenţie este de .... luni.
Art. 4. -
Cofinanţarea în cuantum de .......... se constituie prin contribuţii ale
proprietarilor la fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari direct
proporţional cu cota-parte indiviză deţinută.
Art. 5. -
Mandantul (asociaţia de proprietari) îl mandatează pe mandatar (coordonatorul
local) să contracteze executarea lucrărilor de intervenţie la blocul de
locuinţe la valoarea prevăzută la art. 3 alin. (1) şi în termenul prevăzut la
art. 3 alin. (3).
Art. 6. -
Mandantul este de acord cu virarea sumei aferente cotei-părţi ce îi revine pe
baza deconturilor lunare de plată a lucrărilor executate.
Art. 7. -
Prezentul act adiţional completează Contractul de mandat nr ...... încheiat în
data de ............ .
Art. 8. -
Prezentul act adiţional a fost încheiat astăzi, ........., în două exemplare
originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi valoare
juridică.
Mandant, Mandatar,
(Asociaţia de proprietari, prin preşedinte), (coordonator local, primar),
....................................... .......................................
(numele şi semnătura) (numele şi semnătura)
L.S. L.S.
Nr. ............. din data .................. Nr. ............. din data ..................
|
ANEXA Nr. 4
la normele metodologice
- model -
ASOCIAŢIA DE
PROPRIETARI
Localitatea
.....................
Judeţul (sectorul)
.............................
Str.
................... nr. ......, bl. .........., codul poştal ................,
codul de înregistrare fiscală: ......................
HOTĂRÂREA
Adunării generale a proprietarilor
nr. ............ din data de ........................
În baza
Înştiinţării municipiului/oraşului/comunei ............../ sectorului .... al
municipiului Bucureşti nr. ......... din ...............,
luând
cunoştinţă de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe şi de
conţinutul contractului de mandat afişat la avizierul Asociaţiei de
proprietari începând cu data de .................,
Adunarea
generală a proprietarilor, în şedinţa ordinară/extraordinară din data de
..............., în prezenţa a .............. membri din totalul de
.................. membri ai asociaţiei,
HOTĂRĂŞTE:
înscrierea
Asociaţiei de proprietari din localitatea ......................., judeţul/sectorul
........., str. ................. nr. ......, bl. ...., codul poştal
..................., codul de înregistrare fiscală ....., în Programul local
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în
condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009.
Drept care îl
împuterniceşte pe preşedintele asociaţiei de proprietari, dna/dnul
........................, să semneze, în numele şi pentru fiecare dintre
proprietarii înscrişi în lista anexată, contractul de mandat transmis de către
coordonatorul local şi să solicite în scris acestuia înscrierea în programul
local.
Prezenta
hotărâre se afişează la avizierul asociaţiei de proprietari şi va însoţi
documentaţia ce urmează a fi transmisă coordonatorului local.
Preşedinte,
........................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Contrasemnează:
────────────────
Secretarul Asociaţiei de proprietari .........................
Comitetul executiv al Asociaţiei de proprietari ..............
|
ANEXA Nr. 5
la normele metodologice
- model-cadru
-
ASOCIAŢIA DE
PROPRIETARI
Localitatea
......................, judeţul (sectorul) ..............
Str.
................. nr. ......., bl. ............
Codul fiscal
........................................
Nr.
........................../.............................
Către
Municipiul/Oraşul/Comuna ....................../Sectorul ...
al municipiului Bucureşti
SOLICITARE DE
ÎNSCRIERE ÎN PROGRAMUL LOCAL
Domnule Primar,
Ca urmare a
Înştiinţării dumneavoastră nr. ........... din .................. cu privire
la posibilitatea înscrierii în Programul local multianual privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
având în
vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind
creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
în temeiul
împuternicirii acordate de adunarea generală a asociaţiei de proprietari prin
Hotărârea nr. ........... din data de .........,
Asociaţia de
proprietari din localitatea .........................., judeţul/sectorul
..............., str. ................. nr. ......., bl. ............, codul
fiscal ........................................, codul poştal .............,
prin prezenta, solicită înscrierea blocului de locuinţe de la adresa
susmenţionată în programul local, în condiţiile şi cu respectarea Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
În susţinerea
cererii se anexează:
- hotărârea adunării
generale a proprietarilor;
- lista
proprietarilor şi destinaţia spaţiilor din clădire;
- contractul de
mandat semnat de ambele părţi.
Preşedinte,
.......................................
(numele şi semnătura)
L. S.
ANEXA Nr. 6
la normele metodologice
- model -
ASOCIAŢIA DE
PROPRIETARI
Localitatea
......................, judeţul (sectorul) .........
Str.
................. nr. ......., bl. .......
Codul poştal
............... codul fiscal ...............
Nr.
............... din ..........................
LISTA
PROPRIETARILOR*)
- situaţie la data de ............... -
___________
*)
Se anexează la Hotărârea adunării generale a proprietarilor nr. ...... din
............. .
Asociaţia de
proprietari, prin preşedintele acesteia, declară următoarele:
┌────┬──────────────┬───────────────────┬──────────────────────────┬───────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ │ Proprietar │ Suprafaţa utilă │Cota-parte indiviză din│ │
│crt.│Nr. apartament├───────────────────┤în proprietate individuală│ proprietatea comună │Observaţii│
│ │ │Numele şi prenumele│ - m2 - │ - % - │ │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ n │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ TOTAL │ │ 100% │ X │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────────────────┴──────────┘
Răspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor înscrise.
Preşedinte, Administrator,
....................................... .............................. .
(numele şi semnătura) (numele şi semnătura)
L.S.
|
ANEXA Nr. 7
la normele metodologice
-
conţinut-cadru -
EXPERTIZA
TEHNICĂ
1. Scopul
Analiza
structurii de rezistenţă a blocului de locuinţe din punctul de vedere al
asigurării cerinţei esenţiale "rezistenţă mecanică şi stabilitate" în vederea
realizării lucrărilor de intervenţie pentru izolarea termică a blocului de
locuinţe ................. din localitatea ...........................,
judeţul/ sectorul ........, str. ............... nr ......
Expertiza
tehnică se efectuează de către expert tehnic
.................................................................... (numele
şi prenumele) atestat pentru cerinţa esenţială ............... (rezistenţă
mecanică şi stabilitate), posesor al Certificatului de atestare seria
................... nr. ................................ .
2. Metoda de
investigare
Metoda de
evaluare calitativă E1*)
(conform Normativului pentru proiectare antiseismică, Indicativ P100-92, cap.
11 şi 12, revizuite în anul 1996)
3. Conţinutul
expertizei tehnice:
a) imagini foto ale
anvelopei blocului şi, după caz, ale avariilor constatate la elementele
structurale;
b) descrierea
blocului de locuinţe din punct de vedere:
(i) arhitectural;
(ii) al
structurii de rezistenţă;
(iii) funcţional;
c) analiza
comportării în timp la acţiuni seismice a blocului de locuinţe şi, după caz,
la evenimente accidentale - explozii, incendii, tasări, care pot afecta
stabilitatea blocului de locuinţe şi/sau condiţionează realizarea măsurilor de
izolare termică a anvelopei acestuia, luându-se în considerare:
(i) condiţiile
locale ale amplasamentului;
(ii) perioada de
proiectare/execuţie a clădirii;
(iii) starea
tehnică actuală a elementelor de construcţie - fundaţie, stâlpi, grinzi,
diafragme -, inclusiv ale anvelopei blocului - partea opacă, partea vitrată,
balcoane, atice, terase/şarpante, socluri, trotuare de protecţie etc.;
d) aprecieri asupra
nivelului de confort şi uzură al blocului;
e) descrierea
lucrărilor de intervenţie executate în trecut, motivul şi tipul intervenţiei (reparaţii,
reconstrucţie, consolidări ca urmare a avariilor provocate de seisme, tasări,
coroziune, accidente tehnice -, transformare, extindere în plan, supraetajare
etc.).
4. Concluzii şi
recomandări:
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
NOTĂ:
1. În cazul în care
expertiza tehnică prevede necesitatea efectuării unor lucrări de consolidare/reparaţii
care condiţionează executarea lucrărilor de intervenţie, contractorul
proiectării lucrărilor de intervenţie informează în scris coordonatorul local
în vederea dispunerii de către acesta a măsurilor ce se impun.
2. În cazul în care
expertul tehnic se pronunţă asupra necesităţii consolidării structurii
blocului de locuinţe, coordonatorul local dispune, în condiţiile legii,
măsurile ce se impun pentru reducerea riscului seismic al acestuia, situaţie
în care poate rezilia contractul de servicii de proiectare pentru realizarea
izolării termice a blocului de locuinţe, cu plata corespunzătoare a expertizei
tehnice efectuate şi, implicit, rezilierea contractului de mandat încheiat cu
asociaţia de proprietari.
Data
............
Întocmit
Expert tehnic atestat,
.................................
(numele şi prenumele)
L.S.
|
___________
*)
Evaluarea calitativă urmăreşte să stabilească măsura în care regulile de
conformare generală a structurilor şi de detaliere a elementelor structurale
şi nestructurale sunt respectate în construcţiile analizate. Acţiunea de
evaluare este precedată de culegerea informaţiilor necesare în acest scop
vizând calitatea concepţiei de realizare a construcţiei şi a proiectului pe
baza căruia s-a construit clădirea, calitatea execuţiei şi a materialelor puse
în operă şi starea de afectare fizică a construcţiei.
ANEXA Nr. 8
la normele metodologice
-
conţinu-cadru -
AUDITUL
ENERGETIC
1. Informaţii
generale privind blocul de locuinţe ......................... - conform anexei
la certificatul de performanţă energetică al clădirii, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 8 la
Metodologia
de calcul al performanţei energetice a clădirilor - partea a III-a "Auditul şi
certificatul de performanţă a clădirii", aprobată prin Ordinul ministrului
transporturilor, construcţiilor şi turismului
nr. 157/2007,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 şi 126 bis din 21
februarie 2007.
2. Evaluarea
performanţei energetice a blocului de locuinţe
(Se utilizează
Metodologia de calcul al performanţei energetice a clădirilor, aprobată prin
Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr.
157/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 şi 126
bis din 21 februarie 2007.)
Auditul
energetic se efectuează de către un auditor energetic pentru clădiri
.......................(numele şi prenumele) atestat gradul I, specialitatea
............... (construcţii/construcţii şi instalaţii), posesor al
Certificatului de atestare seria ......... nr. .......... .
3. Certificatul de
performanţă energetică*)
___________
*)
Se completează certificatul de performanţă energetică al blocului de locuinţe,
corespunzător stării iniţiale.
4. Lucrările de
intervenţie la anvelopa blocului de locuinţe prevăzute la art. 4 lit. a)-d)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, care au ca scop scăderea
consumului specific pentru încălzire sub 100 kWh/m2 şi an, în
condiţii de eficienţă economică
5. Analiza eficienţei
economice a lucrărilor de intervenţie
Date necesare:
▪ costul
unităţii de căldură nesubvenţionat, conform datelor comunicate de furnizorul
agentului termic (lei/kWh, lei/GJ), în cazul racordării blocului de locuinţe
la sistemul centralizat de încălzire;
▪ costul
specific al fiecărei lucrări de intervenţie, cu indicarea surselor de
informare (lei/m2);
▪ estimarea
costurilor în lei, pentru realizarea lucrărilor de intervenţie (pentru fiecare
lucrare de intervenţie în parte).
Date de calcul
şi rezultate obţinute:
┌───────────────────┬───────────────┬─────────────────┬───────────────────┬────────────────────┐
│ Măsuri │Costul specific│Costul lucrărilor│Economie de energie│Durata de recuperare│
│ (conform pct. 4) │ (lei/m2) │ de intervenţie │ (kWh/an) │a investiţiei, N(R) │
│ │ │ (mii lei) │ │ (ani) │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│a) ................│ │ │ │ │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│b) ................│ │ │ │ │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│c) ................│ │ │ │ │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│d) ................│ │ │ │ │
└───────────────────┴───────────────┴─────────────────┴───────────────────┴────────────────────┘
|
6. Concluzii:
...............................................................
7. Recomandări:
..........................
(măsuri
recomandate în sarcina proprietarilor pentru:
- adaptarea şi
reglarea sistemului de încălzire al blocului de locuinţe la necesarul de
căldură redus ca urmare a executării lucrărilor de intervenţie la anvelopa
blocului de locuinţe;
- scăderea consumului
de energie pentru apă caldă de consum şi iluminat;
- menţinerea/realizarea
ventilării corespunzătoare a spaţiilor ocupate.)
NOTĂ:
Se realizează
calculul transferului de masă prin elementele de construcţie pentru blocul de
locuinţe izolat termic (verificarea asigurării confortului termic interior din
punct de vedere termotehnic şi evitarea apariţiei condensului pe elementele
anvelopei blocului de locuinţe).
În scopul
atingerii ţintei de reducere a consumului anual specific de energie pentru
încălzire de sub 100 kWh/m2 arie utilă şi an, se recomandă
utilizarea materialelor/sistemelor izolante cu rezistenţa termică
unidirecţională de minimum:
- pereţi exteriori -
2,5 m2 K/W;
- soclu şi, după caz,
pereţii verticali ai subsolului tehnic - 2,5 m2 K/W şi prezintă
permeabilitate foarte redusă în raport cu apa;
- terasa/planşeul
peste ultimul nivel în cazul existentei şarpantei - 3,5 m2 K/W şi
prezintă permeabilitate foarte redusă în raport cu apa;
- planşeul peste
subsol/canal termic (în cazul în care prin proiectarea blocului de locuinţe
sunt prevăzute apartamente la parter) - 1,25 m2 K/W;
- ferestre şi uşi
exterioare performante energetic, dotate cu fante de circulaţie naturală
controlată a aerului între exterior şi spaţiile ocupate (pentru evitarea
producerii condensului în jurul ferestrelor şi al altor zone cu rezistenţă
termică scăzută).
Data
....................
Întocmit
Auditor energetic pentru clădiri,
.......................................
(numele şi prenumele)
L.S.
|
ANEXA Nr. 9
la normele metodologice
-
conţinut-cadru -
DOCUMENTAŢIA
DE AVIZARE
pentru lucrări de intervenţie în vederea creşterii performanţei
energetice a blocurilor de locuinţe
A. Piese scrise
A.1. Date
generale:
1. identificarea blocului de locuinţe: _______________________;
2. localitatea: _______________________;
3. titularul investiţiei: _______________________;
4. beneficiarul lucrărilor de intervenţie: _______________________;
5. contractorul proiectării lucrărilor de intervenţie: _______________________;
6. date tehnice: - anul construirii _______________________;
- regim de înălţime _______________________;
- număr apartamente _______________________;
- aria utilă totală - m2 _______________________;
- sistem constructiv anvelopă _______________________.
|
A.2.
Descrierea lucrărilor de intervenţie
1. Situaţia existentă
a blocului de locuinţe:
1.1. starea tehnică
din punctul de vedere al asigurării cerinţelor esenţiale:
- rezistenţă mecanică
şi stabilitate _______________________________;
- economie de energie
şi izolare termică ___________________________;
1.2. valoarea de
inventar a blocului de locuinţe: ________-_______mii lei.
2. Concluziile
expertizei tehnice şi auditului energetic
2.1. expertiza tehnică:
a) elaborator-expert tehnic: Numele şi prenumele___________________
Certificat de atestare: seria ___ nr. ______ domeniul construcţii civile, cerinţa A1
b) concluzii: _____________________________________________
2.2. auditul energetic:
a) elaborator-auditor energetic: Numele şi prenumele__________________
Certificat de atestare: seria ___ nr. ____, gradul I, specialitatea C/C + I
b) concluzii:
┌─────────────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ Lucrări de intervenţie │ Costul estimat al │ │ │
│[prevăzute la art.4 lit.a)-d)│ lucrărilor de intervenţie │Economie de energie│Durata de recuperare a investiţiei│
│ din Ordonanţa de urgenţă │ (lei) │ (kWh/an) │ (ani) │
│ a Guvernului nr. 18/2009] │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│a) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│b) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│c) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│d) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │
└─────────────────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────────┴──────────────────────────────────┘
|
A.3. Datele
tehnice ale investiţiei
1. Descrierea
lucrărilor de bază (lucrări de intervenţie prevăzute la art. 4 lit. a)-d) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009):
- izolarea termică a
pereţilor exteriori: _________________;
- înlocuirea
ferestrelor şi uşilor exterioare existente, inclusiv a tâmplăriei aferente
accesului în blocul de locuinţe cu tâmplărie performantă energetic:
________________;
- termo-hidroizolarea
terasei/termoizolarea planşeului peste ultimul nivel în cazul existenţei
şarpantei: ____________________;
- izolarea termică a
planşeului peste subsol, în cazul în care prin proiectarea blocului sunt
prevăzute apartamente la parter: ______________________.
2. Descrierea
lucrărilor conexe lucrărilor de bază (lucrări de intervenţie prevăzute la art.
4 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009):
- lucrări de
demontare şi remontare a instalaţiilor şi echipamentelor montate aparent pe
faţadele/terasa blocului de locuinţe: ______________________;
- lucrări de refacere
a finisajelor anvelopei: __________________________.
3. Descrierea
lucrărilor suplimentare (lucrări de intervenţie prevăzute la art. 6 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009):
- lucrări de
reparaţii la elementele de construcţie care prezintă potenţial pericol de
desprindere şi/sau afectează funcţionalitatea blocului de locuinţe, inclusiv
de refacere în zonele de intervenţie: _________________________;
- lucrări de
intervenţie la instalaţia de distribuţie a agentului termic pentru încălzire
aferentă părţilor comune ale blocului de locuinţe: _____________.
A.4. Durata de
realizare şi etapele principale
Graficul de
realizare a lucrărilor de intervenţie (luni)
A.5. Costurile
estimative ale investiţiei
1. Valoarea totală a
investiţiei
(în preţuri -
luna ... anul ....,
1 euro =
...... lei, cursul Băncii Naţionale a României la data de .........)
Total:
_________ mii lei,
din care:
construcţii-montaj (C + M) _________ mii lei
(însumarea
cheltuielilor estimate înscrise la subcap. 1.3, 4.1 şi 5.1.1 din devizul
general)
2. Detalierea valorii
totale a investiţiei se realizează pe structura devizului general prevăzută în
anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului
nr. 28/2008
privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice
aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi
metodologiei
de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de
intervenţii, astfel:
Cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului:
1.3. Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea terenului la starea
iniţială, după demontarea schelelor _________ mii lei
Total cap. 1: _________ mii lei
Cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică:
3.2. Taxe pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii _________ mii lei
3.3. Proiectare şi inginerie - total: _________ mii lei
din care:
3.3.1. expertiza tehnică _________ mii lei
3.3.2. auditul energetic şi elaborarea certificatului de performanţă
energetică aferent situaţiei existente a blocului de locuinţe _________ mii lei
3.3.3. documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie _________ mii lei
3.3.4. documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor _________ mii lei
de intervenţie
3.3.5. proiectul tehnic _________ mii lei
3.3.6. verificarea tehnică la cerinţa esenţială "rezistenţă mecanică
şi stabilitate", precum şi la cerinţa esenţială "securitate la
incendiu" a documentaţiei tehnice şi a proiectului tehnic _________ mii lei
3.3.7. detaliile de execuţie _________ mii lei
3.4. Organizarea procedurilor de achiziţie - total: _________ mii lei
din care:
3.4.1. pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie _________ mii lei
3.4.2. pentru executarea lucrărilor de intervenţie _________ mii lei
3.6. Asistenţa tehnică - total: _________ mii lei
din care:
3.6.1. asistenţa tehnică din partea proiectantului pe perioada de
execuţie a lucrărilor şi elaborarea certificatului de
performanţă energetică al blocului de locuinţe izolat termic _________ mii lei
3.6.2. plata dirigintelui de şantier _________ mii lei
Total cap. 3: _________ mii lei
Cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază:
4.1. Construcţii şi instalaţii _________ mii lei
Total cap. 4: _________ mii lei
Cap. 5 - Alte cheltuieli:
5.1. Organizare de şantier
5.1.1. lucrări de construcţii _________ mii lei
5.3. Cheltuieli diverse şi neprevăzute (10% din cheltuielile înscrise la
cap./subcap. 1.3, 3 şi 4 ale devizului general) _________ mii lei
Total cap. 5: _________ mii lei
|
A.6.
Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei
1. Indicatori valorici
1.1. valoarea totală a lucrărilor de intervenţie, inclusiv TVA - total, _________ mii lei
din care:
construcţii-montaj (C + M) _________ mii lei
(însumarea cheltuielilor estimate înscrise la subcap. 1.3,
4.1 şi 5.1.1 din devizul general) _________ mii lei
1.2. investiţia specifică ____ mii lei/m2 (a.u.)
(construcţii-montaj/aria utilă a blocului)
2. Indicatori fizici
2.1. durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie ____________ luni
2.2. durata perioadei de garanţie a lucrărilor de intervenţie (ani de la
data recepţiei la terminarea lucrărilor) 3 ani
2.3. durata de recuperare a investiţiei, în condiţii de eficienţă economică ____________ ani
2.4. consumul anual specific de energie pentru încălzire corespunzător
blocului izolat termic __ kwh/m2 (a.u.) şi an
2.5. economia anuală de energie: _________ kwh/an
în tone echivalent petrol ____________ tep
2.6. reducerea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră echivalent CO2 ______ kg CO2/an
3. Eşalonarea investiţiei - total INV/C+M în mii lei
|
A.7. Sursele
de finanţare pentru executarea lucrărilor de intervenţie
Defalcarea
valorii de construcţii-montaj (C+M) pe surse de finanţare:
1. buget de stat: 50% din C+M _________ mii lei
2. buget local: 30% din C+M _________ mii lei
3. fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari: 20% din C+M _________ mii lei
|
A.8. Avize şi
acorduri
1. Certificatul de
urbanism
2. Acordul
deţinătorilor de utilităţi pentru realizarea lucrărilor de intervenţie:
- gaz metan;
- energie electrică;
- telecomunicaţii.
B. Piese desenate
1. Plan general de
amplasare a blocului de locuinţe în localitate - scările 1:2000 - 1:500
2. Planşe cu planuri,
secţiuni şi elevaţii, pe specialităţi necesare executării lucrărilor de
intervenţie - situaţie existentă şi situaţie propusă - scara recomandată
1:100.
Contractorul proiectării lucrărilor de intervenţie,
_________________
L.S.
Expert tehnic atestat, Auditor energetic pentru clădiri,
_________________ _________________
L.S. L.S.
|
Data
_________________
OPISUL
documentelor anexate la documentaţia de avizare pentru
lucrări de intervenţie
1. [ ] Devizul
general al investiţiei
2. [ ] Graficul de
realizare a lucrărilor de intervenţie
3. [ ] Certificatul
de urbanism
4. [ ] Aviz energie
electrică
5. [ ] Aviz gazul
metan
6. [ ] Aviz
telecomunicaţii
7. [ ] Raportul de
expertiză tehnică
8. [ ] Raportul de
audit energetic
9. [ ] Certificatul
de performanţă energetică
10. [ ] Planşe
ANEXA Nr. 10
la normele metodologice
- model -
Judeţul
........................
Municipiul/Oraşul/Comuna
............./Sectorul .... al municipiului Bucureşti
Către
Asociaţia de
proprietari
localitatea ......................., judeţul/sectorul .............,
str. ................. nr. ...., bl. ....., codul poştal .............
NOTIFICARE
În aplicarea
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
prin prezenta
vă notificăm:
Consiliul
Local al ....... (municipiului, oraşului, comunei, sectorului ... al
municipiului Bucureşti) a aprobat prin hotărâre indicatorii tehnico-economici
aferenţi obiectivului de intervenţii din str. .................. nr.
........., bl. ..............., corespunzători lucrărilor de intervenţie ce
urmează a fi executate pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor
de locuinţe.
Indicatorii
tehnico-economici aprobaţi cuprind:
1. indicatori
valorici:
- valoarea totală a
investiţiei: .... mii lei, din care construcţii-montaj (C+M): .... mii lei,
din care:
- cota-parte ce
revine asociaţiei de proprietari, din fondul de reparaţii: ... mii lei,
conform art. 13 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
2. indicatori fizici:
- durata de execuţie
a lucrărilor de intervenţie: .... luni;
- economia de energie
anuală: .... kWh/an;
3. datele tehnice ale
investiţiei:
- descrierea
lucrărilor de bază: lucrări de intervenţie finanţabile în condiţiile şi cu
respectarea prevederilor art. 4 lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 18/2009;
- descrierea
lucrărilor conexe lucrărilor de bază: lucrări de intervenţie finanţabile în
condiţiile şi cu respectarea prevederilor art. 4 lit. e) şi f) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
- descrierea
lucrărilor suplimentare justificate din punct de vedere tehnic, finanţabile în
condiţiile şi cu respectarea art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
18/2009.
Anexat la
prezenta notificare vă transmitem proiectul actului adiţional la Contractul de
mandat nr. ........... din ................., în care este prevăzută schema de
finanţare, în vederea semnării şi transmiterii lui în maximum 30 de zile de la
primirea prezentei.
Vă rugăm să
afişaţi aceste documente la avizierul asociaţiei de proprietari şi să
convocaţi, cu respectarea prevederilor legale, adunarea generală a
proprietarilor pentru a hotărî şi semna actul adiţional la contractul de
mandat de către preşedintele asociaţiei de proprietari.
Primar (coordonator
local),
..............................................
(numele şi semnătura)
L. S.
ANEXA Nr. 11
la normele metodologice
- model -
ASOCIAŢIA DE
PROPRIETARI
Localitatea
...........................................
Judeţul (sectorul)
....................................
Str.
...................................................... nr. ...........,
bl.
............, codul poştal ................
codul de
înregistrare fiscală: ......................
HOTĂRÂREA
Adunării generale a proprietarilor nr. ........ din data de ...........
În baza
Notificării municipiului/oraşului/comunei/sectorului .... al municipiului
Bucureşti nr. ......... din ..................,
luând
cunoştinţă de conţinutul documentaţiei de avizare care fundamentează
indicatorii tehnicoeconomici privind creşterea performanţei energetice a
blocului de locuinţe aprobaţi, respectiv:
a) indicatori
valorici:
- valoarea totală a
investiţiei: .............................
din care: -
construcţii-montaj (C+M): .............................
din care
cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari, din fondul de reparaţii,
conform art. 13 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009
privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe: .....,
b) indicatori
fizici:
- durata de execuţie
a lucrărilor de intervenţie: .....;
- economia de energie
anuală: ..... kWh/ an,
precum şi
conţinutul actului adiţional la contractul de mandat,
Adunarea
generală a proprietarilor din cadrul Asociaţiei de proprietari din localitatea
...................., judeţul/sectorul ........., str.
............................ nr. ..............., bl. ............., codul
poştal ................, codul de înregistrare fiscală:
......................, în şedinţa ordinară/extraordinară din data de
..............., în prezenţa a ......... membri din totalul de
.................. membri ai asociaţiei,
HOTĂRĂŞTE:
Art. 1. - Se
aprobă cofinanţarea în cuantumul valoric de ........ lei comunicat de
coordonatorul local, corespunzător cotei-părţi ce revine asociaţiei de
proprietari din valoarea lucrărilor de intervenţie, astfel cum este
fundamentată în documentaţia de avizare în baza căreia consiliul local a
aprobat indicatorii tehnico-economici, prin Hotărârea nr. ...... din
................, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
Art. 2. - Se
aprobă constituirea sumei prevăzute la art. 1 în contul fondului de reparaţii
pentru plata executării lucrărilor de intervenţie.
Art. 3. - Cota de
participare în sarcina fiecărui proprietar este de ....., proporţional cu
cota-parte indiviză de proprietate, conform tabelului anexat.
Având în
vedere cele de mai sus, se împuterniceşte preşedintele asociaţiei de
proprietari, dna/dnul ................................., să semneze în numele
şi pentru asociaţia de proprietari actul adiţional la contractul de mandat
transmis de coordonatorul local.
Prezenta
hotărâre se afişează la avizierul asociaţiei de proprietari.
Preşedinte,
.......................................
(numele şi semnătura)
L.S.
Contrasemnează:
───────────────
Secretarul Asociaţiei de proprietari .............
Comitetul executiv al Asociaţiei de proprietari ................
|
ANEXA Nr. 12
la normele metodologice
-
conţinut-cadru -
Judeţul
................................................
Municipiul/Oraşul/Comuna
................./Sectorul .... al municipiului Bucureşti
Cod SIRUTA..................
Nr.
................... din ..........................
Aprobat
Primar,
..............................
(numele şi semnătura)
L.S.
|
CENTRALIZATORUL
blocurilor de locuinţe cu indicatorii tehnico-economici aprobaţi
┌────┬───────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ Nr. şi data │ Indicatori valorici │ Indicatori fizici │
│ │ │ │ │ Hotărârii ├─────────────┬───────────┼───────────────┬──────────┬─────────────┤
│ │ │ │Aria utilă │ consiliului │ │ │ Investiţia │ │ │
│Nr. │Adresa blocului│ Număr de │a blocului │ local de │ │ Din care, │ specifică │ Economia │ Durata de │
│crt.│ de locuinţe │apartamente│de locuinţe│ aprobare a │Total valoare│ C+M │(col. 6/col. 3)│ anuală │ recuperare │
│ │ │ │ - m2 arie │indicatorilor│ - mii lei - │- mii lei -│ - mii lei/m2 │de energie│a investiţiei│
│ │ │ │ utilă - │ tehnico- │ │ │ arie utilă - │- kWh/an -│ - ani - │
│ │ │ │ │ economici │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│ n. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴──────────┴─────────────┘
Răspundem pentru legalitatea, realitatea, necesitatea şi exactitatea datelor înscrise.
Compartiment tehnic - investiţii/eficienţă energetică Compartiment economic
Şef compartiment, Şef compartiment,
.................................................. ...................................
Întocmit
|
NOTĂ:
Listarea se
face în ordinea de aprobare a indicatorilor tehnico-economici.
ANEXA Nr. 13
la normele metodologice
-
conţinut-cadru -
Judeţul
................................................
Municipiul/Oraşul/Comuna
................./Sectorul .... al municipiului Bucureşti
Nr.
................... din ..........................
Aprobat
Primar,
...........................
(numele şi semnătura)
L.S.
|
DECONT
JUSTIFICATIV*)
în luna ............................ anul .................
pentru plata
lucrărilor de intervenţie executate în luna precedentă
întocmirii prezentului decont justificativ la blocurile de locuinţe
nominalizate în Programul naţional multianual privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în conformitate cu
prevederile art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 18/2009
___________
*)
Pentru fiecare bloc de locuinţe nominalizat în decontul justificativ se
anexează, în copie, factura emisă de antreprenor şi confirmată de
coordonatorul local.
┌────┬────────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ Factura emisă de │ │ │ │
│ │ │ │ │ antreprenor pentru │ Suma │ Suma din │ │
│ │ │ │ Valoarea lucrărilor de │ plata lucrărilor de │ solicitată │alocaţii de la │ │
│ │ │ Date din contractele încheiate │ intervenţie realizate │intervenţie executate│ din alocaţii │bugetul de stat│ │
│ │ │ │ (inclusiv TVA) │ în luna precedentă │de la bugetul │ existentă în │ │
│ │ │ │ │întocmirii decontului│ de stat1) │contul separat │ │
│ │ │ │ │ justificativ │ pentru plata │ deschis pe │ │
│ │ Adresa ├────────────┬───────────┬────────────┬───────────┼────────────┬────────────┼──────────┬──────────┤lucrărilor de │ seama │ │
│Nr. │blocului│ │ │ │ Valoarea │ │ │ │ │ intervenţie │coordonatorului│Observaţii│
│crt.│ de │ │ │ │contractată│ │ Cumulat de │ │ │ executate în │local la finele│ │
│ │locuinţe│ │ │ Durata de │ pentru │ În luna │ la │ │ Valoarea │ luna │ lunii │ │
│ │ │Nr. şi data │ │ execuţie a │executarea │ precedentă │ încheierea │ Nr. şi │facturării│ precedentă │ precedente │ │
│ │ │contractului│Antreprenor│lucrărilor, │lucrărilor │ întocmirii │contractului│ data │(inclusiv │ întocmirii │ întocmirii │ │
│ │ │ încheiat │ │ conform │ de │ decontului │de execuţie │ emiterii │ TVA) │ decontului │ decontului │ │
│ │ │ │ │contractului│intervenţie│justificativ│a lucrărilor│ facturii │ - lei - │ justificativ │ justificativ │ │
│ │ │ │ │ - luni - │ (inclusiv │ - lei - │ - lei - │ │ │(inclusiv TVA)│ - lei - │ │
│ │ │ │ │ │ TVA) │ │ │ │ │ - lei - │ │ │
│ │ │ │ │ │ - lei - │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │10=col 6 x 50%│ 11 │ 12 │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────┴────────────┴───────────┴────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ X │ │ │ │ X │
└───────────────────────────────────────────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────────┴───────────────┴──────────┘
Răspundem pentru legalitatea, realitatea, regularitatea, necesitatea şi exactitatea datelor înscrise.
Compartiment tehnic-investiţii/eficienţă energetică Vizat Compartiment economic
Şef compartiment, Control financiar preventiv Şef compartiment,
.................................................. ........................................ ...............................
Întocmit
|
___________
1)
În conformitate cu prevederile art. 13 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor
de locuinţe.
ANEXA Nr. 14
la normele metodologice
MINISTERUL
DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI
Nr.
........... din .....................
Aprobat
Ordonator principal de credite
.............................
Propun aprobarea.
........................
|
NOTĂ DE
FUNDAMENTARE
în luna ............. anul .................
privind
aprobarea transferurilor din alocaţii de la bugetul de stat
către bugetele locale pentru plata*)
cotei-părţi ce revine
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei din valoarea
lucrărilor de intervenţie executate la blocurile de locuinţe
nominalizate în Programul naţional multianual privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe
___________
*)
În conformitate cu prevederile art. 13 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr.
18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de
locuinţe.
┌────┬──────────┬─────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────┬──────────┐
│ │ Judeţul │ Nr. şi data decontului │ │ Sume solicitate de │ │ │
│ │ │ justificativ │ Valoarea lucrărilor de │ coordonatorul local din │ │ │
│ ├──────────┼─────────────┬───────────┤ intervenţie realizate în │alocaţii de la bugetul de│ │ │
│Nr. │ │ │ │luna precedentă întocmirii│ stat pentru plata*) │Sume aprobate│Observaţii│
│crt.│ │ Emis de │Înregistrat│ decontului justificativ │cotei-părţi din valoarea │ - lei - │ │
│ │Localitate│coordonatorul│ la MDRL │ (inclusiv TVA) │lucrărilor de intervenţie│ │ │
│ │ │ local │ │ - lei - │executate (inclusiv TVA) │ │ │
│ │ │ │ │ │ - lei - │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ n │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┴─────────────┴───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────┴──────────┘
Direcţia generală/Direcţia de specialitate Direcţia economică şi financiară
Director general/Director, Director,
............................................ ................................................
Întocmit
|
ANEXA Nr. 15
la normele metodologice
LISTA
documentelor pentru completarea cărţii tehnice a construcţiei
.......................................................(1)
1. [] Contractul de mandat (anexa nr. 1 la listă)
2. [] Raportul de expertiză tehnică (anexa nr. 2 la listă)
3. [] Raportul de audit energetic (anexa nr. 3 la listă)
4. [] Certificatul de performanţă energetică iniţială a clădirii, înainte de (anexa nr. 4 la listă)
executarea lucrărilor de intervenţie
5. [] Certificatul de urbanism (anexa nr. 5 la listă)
6. [] Documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie în vederea creşterii
performanţei energetice a blocului de locuinţe (anexa nr. 6 la listă)
7. [] Hotărârea consiliului local pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici
ai investiţiei (anexa nr. 7 la listă)
8. [] Documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii,
vizată spre neschimbare (anexa nr. 8 la listă)
9. [] Avizele emise pentru executarea lucrărilor de intervenţie (anexa nr. 9 la listă)
10. [] Autorizaţia de construire (anexa nr. 10 la listă)
11. [] Proiectul tehnic pentru lucrările de intervenţie (anexa nr. 11 la listă)
12. [] Detaliile de execuţie (anexa nr. 12 la listă)
13. [] Procesele-verbale la fazele determinante (anexa nr. 13 la listă)
14. [] Procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de intervenţie (anexa nr. 14 la listă)
15. [] Punctul de vedere al contractorului proiectului, întocmit şi prezentat în
faţa comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor, cu privire la executarea
lucrărilor de intervenţie (anexa nr. 15 la listă)
16. [] Certificatul de performanţă energetică a clădirii, după executarea lucrărilor
de intervenţie (anexa nr. 16 la listă)
17. [] Procesul-verbal de recepţie finală, la expirarea perioadei de garanţie a
lucrărilor de intervenţie (anexa nr. 17 la listă)
18. [] Declaraţii de conformitate cu specificaţii tehnice recunoscute, în condiţiile
legii, pentru produsele de construcţii utilizate (anexa nr. 18 la listă)
Predat Primit
Coordonator local, Asociaţia de proprietari
primar Preşedinte,
......................... .........................
(semnătura)2) (semnătura)2)
L.S. L.S.
Data .......................................
|
___________
1)
Se completează datele de identificare a blocului de locuinţe, adresa poştală,
localitatea, judeţul.
2)
La rubrica "Semnătura" se vor înscrie în clar numele şi prenumele persoanei
fizice care predă/primeşte documentele cuprinse în listă.
Document atasat din sectiunea
Legislatie Euroavocatura