Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura

   ANEXA Nr. 1
la normele metodologice


    Judeţul ........................
    Municipiul/Oraşul/Comuna ........../Sectorul ...... al municipiului Bucureşti


    FIŞA TEHNICĂ A BLOCULUI DE LOCUINŢE
nr. ....... din .............*)


    ___________
   *) Numărul şi data înregistrării fişei tehnice la autoritatea administraţiei publice.


   1. Identificare generală:
   
┌────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Adresa blocului de locuinţe:│str. ............. nr. ......, bl. ....., cartier/cvartal ...........│
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Zona climatică:             │                                                                     │
└────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 
   2. Date generale tehnice:
   
┌─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Anul construirii:                            │                                │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Perioada de proiectare:                      │                                │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Tipul proiectului:                           │unicat, tip, refolosibil        │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Regimul de înălţime:                         │(S)+P+(mezanin)+nE+(mansardă)   │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Aria construită: (m2)                        │                                │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Aria desfăşurată: (m2)                       │                                │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Aria utilă: (m2)                             │                                │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Nr. total apartamente:                       │                                │
│din care:                                    │                                │
│                                     1 cameră│........................        │
│                                     2 camere│........................        │
│                                     3 camere│........................        │
│                                     4 camere│........................        │
│                                     5 camere│........................        │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Spaţii cu altă destinaţie (la parter/mezanin,│DA/NU                           │
│după caz):                                   │                                │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Număr şi tip tronsoane (de capăt, de mijloc):│........................        │
└─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
 
   3. Alcătuirea generală constructivă şi de arhitectură
   
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Subsol:                                                                                           │
│[] tehnic vizitabil                                                                               │
│[] canal termic                                                                                   │
│[] spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă                                                │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Forma în plan:                                                                                    │
│[] simetrică                                                                                      │
│[] nesimetrică                                                                                    │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poziţia în ansamblu:                                                                              │
│[] Izolată                                                                                        │
│[] Cu vecinătăţi                                                                                  │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Terasa:                                                                                           │
│[] Circulabilă                                                                                    │
│[] Necirculabilă                                                                                  │
│[] Acoperiş tip şarpantă                                                                          │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Structura anvelopei opace (pereţii exteriori):                                                    │
│[] Cărămidă plină (37,5 cm);                                                                      │
│[] Cărămidă cu goluri (37,5 cm);                                                                  │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi BCA (27 cm);                                         │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi vată minerală (vm) (22 cm);                          │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi BCA GBN (27 cm);                                     │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi polistiren expandat (polist.) (27 cm);               │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi vm (27 cm);                                          │
│[] Panouri mari tristrat beton armat (ba) şi BCA (30 cm);                                         │
│[] Alta: .................................................................                        │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Structura de rezistenţă:                                                                          │
│- verticală:                                                                                      │
│[] Zidărie simplă;                                                                                │
│[] Zidărie cu stâlpişori şi centuri de beton armat;                                               │
│[] Grinzi şi stâlpi de beton armat;                                                               │
│[] Cadre din beton armat;                                                                         │
│[] Pereţi structurali din beton armat monolit;                                                    │
│[] Panouri mari prefabricate;                                                                     │
│[] Structură mixtă (cadre şi pereţi structurali);                                                 │
│- orizontală:                                                                                     │
│[] Planşee din beton armat monolit;                                                               │
│[] Planşee din beton armat prefabricat.                                                           │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Instalaţia interioară de încălzire:                                                               │
│[] Sistem de încălzire districtuală;                                                              │
│[] Centrală termică de bloc care utilizează:                                                      │
│   [] gaz metan;                                                                                  │
│   [] combustibil lichid (CLU, motorină):                                                         │
│   [] lemn;                                                                                       │
│   [] cărbune;                                                                                    │
│[] Centrale de apartament (centrale murale cu gaz metan) în proporţie de ........% din numărul    │
│total de apartamente.                                                                             │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 
    Întocmit
..................................................
(numele şi prenumele persoanei desemnate
de coordonatorul local să completeze fişa tehnică)


   ANEXA Nr. 2
la normele metodologice


    - model -


    Judeţul ........................
    Municipiul/Oraşul/Comuna ........./Sectorul .... al municipiului Bucureşti


    Către
Asociaţia de proprietari
localitatea ..........., judeţul/sectorul ........., str. ..............
nr. ........, bl. ........., cod poştal ...................


    Dnei/Dlui Preşedinte
ÎNŞTIINŢARE


    În aplicarea prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, prin prezenta vă înştiinţăm asupra posibilităţii de înscriere în programul local multianual privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
    Creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, prin realizarea unor lucrări de izolare termică a blocurilor de locuinţe, are ca efect reducerea consumurilor energetice pentru încălzirea apartamentelor, în condiţiile asigurării şi menţinerii climatului termic interior, respectiv reducerea costurilor de întreţinere cu încălzirea şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Totodată, se realizează şi ameliorarea aspectului urbanistic al localităţii.
    Prin actul normativ sus-menţionat se stabilesc:
   - lucrările de intervenţie pentru izolarea termică a blocurilor de locuinţe construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990;
   - etapele necesare realizării lucrărilor de intervenţie;
   - modul de finanţare a lucrărilor de intervenţie;
   - obligaţiile şi răspunderile autorităţilor administraţiei publice şi ale asociaţiilor de proprietari.
    Finanţarea executării lucrărilor de intervenţie menţionate anterior se asigură astfel:
   a) 50% din alocaţii de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;
   b) 30% din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite;
   c) 20% din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari şi/sau din alte surse legal constituite.
    Anexat la prezenta înştiinţare vă transmitem contractul de mandat, semnat, în două exemplare originale.
    Contractul de mandat are drept scop mandatarea coordonatorului local de către asociaţia de proprietari în vederea stabilirii măsurilor şi acţiunilor ce se impun în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, pentru creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe.
    În cazul în care solicitaţi înscrierea în programul local privind creşterea performanţei energetice şi semnaţi contractul de mandat anexat, după aprobarea conform legii a indicatorilor tehnico-economici veţi fi notificat/notificată asupra valorii investiţiei şi a sumelor corespunzătoare cotei ce revine asociaţiei de proprietari.
    În cazul în care veţi fi de acord cu valoarea investiţiei, va trebui să transmiteţi, semnat, actul adiţional la contractul de mandat, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la notificare.
    Vă rugăm să afişaţi contractul de mandat şi prezenta înştiinţare la avizierul asociaţiei şi să convocaţi, cu respectarea prevederilor legale, adunarea generală a proprietarilor pentru a hotărî asupra înscrierii în programul local, precum şi asupra semnării contractului de mandat de către preşedintele asociaţiei de proprietari.
    Înscrierea în programul local se face prin solicitare scrisă înregistrată la coordonatorul local, însoţită de:
   - contractul de mandat semnat de ambele părţi;
   - hotărârea privind înscrierea în programul local, adoptată în adunarea generală a asociaţiei de proprietari, cu acordul majorităţii proprietarilor;
   - lista proprietarilor din imobil.


    Primar (coordonator local),
..............................................
(numele şi semnătura)
L. S.


   ANEXA Nr. 3
la normele metodologice


    - conţinut-cadru -


    CONTRACT DE MANDAT*)
Nr. ........./..........


    ___________
   *) Prezentul contract de mandat reprezintă un model care cuprinde clauzele minime şi obligatorii, părţile având libertatea să-l completeze cu alte clauze, după caz.


    Prezentul contract se încheie în conformitate cu prevederile Codului civil, ale art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în baza înştiinţării primarului (coordonator local) al .......... (municipiul/oraşul/comuna/sectorul ........ al municipiului Bucureşti) nr. ............. din data ...... şi a Hotărârii adunării generale a proprietarilor ........................ nr. .............. din data ........ .
    Prezentul contract se încheie între următoarele părţi:
   1. Municipiul/Oraşul/Comuna ............../Sectorul ... al municipiului Bucureşti, cu sediul în localitatea/sectorul......, judeţul/municipiul Bucureşti ....................., str. .................. nr. ...., telefon ..................., fax, reprezentat de dna/dnul ........................, primar (coordonator local), în calitate de mandatar,
    şi
   2. Asociaţia de proprietari ......................., cu sediul în localitatea .................., judeţul ..../sectorul ......., str. ........................ nr. ...., bl. ......, telefon ..................., fax ..................., cont IBAN .......................... deschis la ................................, cod fiscal ............................................., reprezentată prin dna/dnul ..............................., în calitate de preşedinte, posesoare/posesor a/al actului de identitate tip ...... seria ......... nr. ....................., eliberat de ....................... la data de ................................, domiciliată/domiciliat în (localitatea) ......................................., str. ............... nr. .........., bl. .........., sc. ......, et. ......, ap. ........, sectorul/judeţul .................., născută/născut la data de (ziua, luna, anul) .................... în (localitatea) ............................., sectorul/judeţul ............., fiica/fiul lui ......................... şi a/al ...................., cod numeric personal .................................. în calitate de mandant.


   CAPITOLUL I
  Obiectul contractului


   Art. 1. - Obiectul prezentului contract îl constituie mandatarea de către asociaţia de proprietari (mandant), beneficiar al investiţiei, a coordonatorului local (mandatar) să stabilească şi să efectueze, în numele şi pentru mandant, cu titlu gratuit, măsurile şi acţiunile ce se impun, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, pentru creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe.


   CAPITOLUL II
  Obligaţiile părţilor contractante


   Art. 2. - Obligaţiile mandatarului (coordonator local) sunt următoarele:
   a) să elaboreze documentaţia de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de intervenţie;
   b) să organizeze procedurile de achiziţie publică, să semneze şi să gestioneze contractele de achiziţie publică pentru prestarea serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de intervenţie;
   c) să asigure întocmirea documentaţiei de avizare pentru lucrările de intervenţie şi să supună aprobării, conform legii, indicatorii tehnico-economici pentru lucrările de intervenţie;
   d) să notifice mandantului documentaţia de avizare pentru lucrările de intervenţie şi indicatorii tehnico-economici care stau la baza completării contractului de mandat, prin act adiţional, cu valorile şi durata lucrărilor de intervenţie şi sumele aferente cotelor de participare ale celor două părţi;
   e) să transmită mandantului actul adiţional la prezentul contract de mandat, cuprinzând valoarea lucrărilor de intervenţie, cota-parte ce revine mandantului pentru executarea lucrărilor şi durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie;
   f) să contracteze executarea lucrărilor de intervenţie după semnarea actului adiţional la contractul de mandat;
   g) să emită certificatul de urbanism, autorizaţia de construire şi ordinul de începere a lucrărilor;
   h) să organizeze recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală după expirarea garanţiei de bună execuţie;
   i) să predea mandantului documentaţia legală pentru completarea cărţii tehnice a construcţiei;
   j) să deschidă un cont separat în numele unităţii administrativ-teritoriale la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pentru finanţarea execuţiei lucrărilor de intervenţie, în condiţiile legii;
   k) să efectueze plata lucrărilor de intervenţie executate, în cotele şi în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009, conform documentelor de plată;
   l) să solicite mandantului virarea sumei aferente părţii ce îi revine, pe baza deconturilor de plată a lucrărilor executate;
   m) să desfăşoare orice acţiuni necesare executării în condiţii de eficienţă a lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe;
   n) să înştiinţeze mandantul asupra existenţei oricărei situaţii de natură să îi prejudicieze interesele, precum şi asupra acţiunilor întreprinse.
   Art. 3. - Actele juridice încheiate de către mandatar, în limitele mandatului, sunt opozabile terţilor.
   Art. 4. - Obligaţiile mandantului (asociaţia de proprietari) sunt următoarele:
   A. Obligaţiile membrilor asociaţiei de proprietari sunt:
   a) să îşi însuşească valorile şi durata de execuţie cuprinse în documentaţia de avizare pentru lucrările de intervenţie şi în indicatorii tehnico-economici;
   b) să împuternicească preşedintele asociaţiei de proprietari să semneze actul adiţional la contractul de mandat;
   c) să constituie suma necesară cofinanţării corespunzătoare cotei-părţi prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
   d) să desemneze un reprezentant pentru recepţia la terminarea lucrărilor şi pentru recepţia finală.
   B. Obligaţiile preşedintelui asociaţiei de proprietari, ca reprezentant împuternicit de aceasta, sunt:
   a) să informeze membrii asociaţiei de proprietari, prin afişarea la avizierul asociaţiei a tuturor documentelor primite/transmise de la/la mandatar;
   b) să convoace, conform legii, adunarea generală a proprietarilor imediat după primirea de la mandatar a documentaţiei de avizare pentru lucrările de intervenţie şi a indicatorilor tehnico-economici, în vederea aducerii la cunoştinţă a valorilor şi a duratei de execuţie, precum şi pentru stabilirea cotelor de participare în sarcina fiecărui proprietar;
   c) să supună aprobării adunării generale a proprietarilor:
   - lucrările de intervenţie fundamentate în documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie;
   - cuantumul sumei necesare cofinanţării executării lucrărilor de intervenţie, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
   - cotele de participare la fondul de reparaţii stabilite în sarcina fiecărui proprietar, direct proporţional cu cota-parte indiviză de proprietate, pentru constituirea sumei necesare cofinanţării executării lucrărilor de intervenţie;
   d) să semneze şi să transmită coordonatorului local, în maximum 30 de zile lucrătoare, actul adiţional la prezentul contract de mandat, în care se prevede valoarea lucrărilor de intervenţie;
   e) să vireze pe numele mandatarului suma ce îi revine, conform legii, pentru plata lucrărilor de intervenţii executate.
   Art. 5. - Mandantul nu poate solicita modificări ale proiectului în baza căruia s-a emis autorizaţia de construire.
   Art. 6. - În cazul în care adunarea generală a asociaţiei de proprietari nu aprobă executarea lucrărilor de intervenţie fundamentate în documentaţia de avizare, hotărârea motivată a adunării generale a proprietarilor va fi transmisă mandatarului.


   CAPITOLUL III
  Termenul contractului


   Art. 7. - (1) Prezentul contract de mandat intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi.
   (2) Contractul are valabilitate până la data procesului-verbal de recepţie finală.


   CAPITOLUL IV
  Încetarea contractului


   Art. 8. - Prezentul contract încetează de plin drept, fără somaţie şi fără îndeplinirea altor formalităţi, în cazul în care:
   a) în urma raportului de expertiză tehnică se prevede necesitatea executării unor lucrări de consolidare/reparaţii care condiţionează executarea lucrărilor de intervenţie, iar coordonatorul local dispune încetarea contractului;
   b) mandantul hotărăşte că nu este de acord cu executarea lucrărilor de intervenţie, după luarea la cunoştinţă a documentaţiei de avizare pentru lucrările de intervenţie şi a indicatorilor tehnico-economici;
   c) la data semnării procesului-verbal de recepţie finală a lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe nr. ...... .


   CAPITOLUL V
  Forţa majoră


   Art. 9. - Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
   Art. 10. - Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de mandat, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
   Art. 11. - Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
   Art. 12. - Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
   Art. 13. - Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.


   CAPITOLUL VI
  Notificări


   Art. 14. - În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi depusă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
   Art. 15. - În cazul în care notificarea se face prin poştă, ea va fi transmisă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
   Art. 16. - Dacă notificarea se trimite prin fax, ea se consideră primită în ziua expediată, dacă aceasta a fost zi lucrătoare şi dacă transmiterea s-a făcut până la ora 17, sau în prima zi lucrătoare, dacă ziua expedierii faxului era nelucrătoare.
   Art. 17. - Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la articolele precedente.


   CAPITOLUL VII
  Litigii


   Art. 18. - În cazul în care rezolvarea neînţelegerilor nu este posibilă pe cale amiabilă, ele vor fi supuse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente din România.


   CAPITOLUL VIII
  Clauze finale


   Art. 19. - (1) În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma de singular vor include forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context.
   (2) Termenul zi ori zile sau orice referire la zile reprezintă zile lucrătoare, dacă nu se specifică în mod diferit.
   Art. 20. - Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
   Art. 21. - Fac parte integrantă din prezentul contract următoarele anexe:
   - anexa nr. 1 - Hotărârea adunării generale a proprietarilor nr. ...... din data de ........ (în original);
   - anexa nr. 2 - Lista proprietarilor din blocul de locuinţe.
   Art. 22. - Prezentul contract de mandat constituie titlu executoriu pentru sumele avansate de autorităţile administraţiei publice locale în condiţiile art. 14 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 şi nerecuperate de la mandatar (asociaţiile de proprietari) până la recepţia finală a lucrărilor de intervenţie executate.
   Art. 23. - Prezentul contract, împreună cu anexele care fac parte integrantă din acesta, reprezintă voinţa părţilor.
   Art. 24. - Limba care guvernează contractul este limba română.
   Art. 25. - Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
   Art. 26. - Prezentul contract de mandat a fost încheiat astăzi, ........., în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi valoare juridică.
   
Mandant (asociaţia de proprietari, prin preşedinte),          Mandatar (coordonator local, primar),
      .......................................                .......................................
               (numele şi semnătura)                                  (numele şi semnătura)
                        L.S.                                                  L.S.

     Nr. ............. din data ...............           Nr. ............. din data ..................
 
   ANEXĂ
  la contractul de mandat


    ACT ADIŢIONAL Nr. 1*)
la Contractul de mandat nr. ................/...
    ___________
   *) Prezentul act adiţional reprezintă un model care cuprinde clauzele minime şi obligatorii, părţile având libertatea să-l completeze cu alte clauze, după caz.


    Prezentul act adiţional la contractul de mandat se încheie în conformitate cu prevederile Codului civil şi ale art. 11 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în baza notificării primarului (coordonator local) al .......... (municipiul/oraşul/comuna/sectorul ... al municipiului Bucureşti) nr. ............. din data ................ şi a Hotărârii adunării generale a proprietarilor ............................................................ nr. .............. din data ........ .
    Prezentul act adiţional se încheie între următoarele părţi:
   1. Municipiul/Oraşul/Comuna ...................../Sectorul ........ al municipiului Bucureşti, cu sediul în localitatea ........................, judeţul/sectorul ................, str. .................. nr. ........, telefon ..................., fax .................., reprezentat de dna/dnul ........................, primar (coordonator local), în calitate de mandatar,
    şi
   2. Asociaţia de proprietari .................., cu sediul în localitatea ........................................, judeţul/sectorul ...................., str. ............................................. nr. ............., bl. ..................., telefon ..................., fax ..................., cont IBAN .......................... deschis la .........................., cod fiscal ................., reprezentată prin dna/dnul .........................., în calitate de preşedinte, posesoare/posesor a/al actului de identitate tip ...... seria .......... nr. ..................., eliberat de ....................... la data de .............., domiciliată/domiciliat în (localitatea) .............................., str. ................................................. nr. .............., bl. .........., sc. .........., et. .........., ap. .........., sectorul/judeţul ..............................., născută/născut la data de (ziua, luna, anul) ............................ în (localitatea) ..................., sectorul/judeţul ............., fiica/fiul lui ............. şi a/al ...................., cod numeric personal ..................................., în calitate de mandant.
   Art. 1. - Obiectul prezentului act adiţional îl constituie exprimarea acordului mandantului (asociaţia de proprietari) pentru executarea lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe.
   Art. 2. - (1) Mandantul a luat act de conţinutul documentaţiei de avizare pentru lucrările de intervenţie, de indicatorii tehnico-economici aprobaţi, aferenţi blocului de locuinţe situat în ............, precum şi de durata de execuţie a lucrărilor şi cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari pentru finanţarea executării lucrărilor.
   (2) Mandantul îşi exprimă acordul privind valoarea lucrărilor de intervenţie şi aprobă constituirea sumei necesare cofinanţării corespunzătoare cotei-părţi prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 şi aprobă executarea lucrărilor de intervenţie.
   Art. 3. - (1) Valoarea lucrărilor de intervenţie este de ......... mii lei.
   (2) Cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari este de ........ mii lei.
   (3) Durata de executare a lucrărilor de intervenţie este de .... luni.
   Art. 4. - Cofinanţarea în cuantum de .......... se constituie prin contribuţii ale proprietarilor la fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari direct proporţional cu cota-parte indiviză deţinută.
   Art. 5. - Mandantul (asociaţia de proprietari) îl mandatează pe mandatar (coordonatorul local) să contracteze executarea lucrărilor de intervenţie la blocul de locuinţe la valoarea prevăzută la art. 3 alin. (1) şi în termenul prevăzut la art. 3 alin. (3).
   Art. 6. - Mandantul este de acord cu virarea sumei aferente cotei-părţi ce îi revine pe baza deconturilor lunare de plată a lucrărilor executate.
   Art. 7. - Prezentul act adiţional completează Contractul de mandat nr ...... încheiat în data de ............ .
   Art. 8. - Prezentul act adiţional a fost încheiat astăzi, ........., în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi valoare juridică.
   
                  Mandant,                                           Mandatar,
(Asociaţia de proprietari, prin preşedinte),               (coordonator local, primar),
   .......................................            .......................................
            (numele şi semnătura)                              (numele şi semnătura)
                    L.S.                                               L.S.

Nr. ............. din data ..................      Nr. ............. din data ..................
 
   ANEXA Nr. 4
la normele metodologice


    - model -


    ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
    Localitatea .....................
    Judeţul (sectorul) .............................
    Str. ................... nr. ......, bl. .........., codul poştal ................, codul de înregistrare fiscală: ......................


    HOTĂRÂREA
Adunării generale a proprietarilor
nr. ............ din data de ........................


    În baza Înştiinţării municipiului/oraşului/comunei ............../ sectorului .... al municipiului Bucureşti nr. ......... din ...............,
    luând cunoştinţă de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe şi de conţinutul contractului de mandat afişat la avizierul Asociaţiei de proprietari începând cu data de .................,
    Adunarea generală a proprietarilor, în şedinţa ordinară/extraordinară din data de ..............., în prezenţa a .............. membri din totalul de .................. membri ai asociaţiei,


    HOTĂRĂŞTE:


    înscrierea Asociaţiei de proprietari din localitatea ......................., judeţul/sectorul ........., str. ................. nr. ......, bl. ...., codul poştal ..................., codul de înregistrare fiscală ....., în Programul local privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
    Drept care îl împuterniceşte pe preşedintele asociaţiei de proprietari, dna/dnul ........................, să semneze, în numele şi pentru fiecare dintre proprietarii înscrişi în lista anexată, contractul de mandat transmis de către coordonatorul local şi să solicite în scris acestuia înscrierea în programul local.
    Prezenta hotărâre se afişează la avizierul asociaţiei de proprietari şi va însoţi documentaţia ce urmează a fi transmisă coordonatorului local.
   
                                  Preşedinte,
                    ........................................
                             (numele şi semnătura)
                                      L.S.

   Contrasemnează:
   ────────────────
   Secretarul Asociaţiei de proprietari .........................
   Comitetul executiv al Asociaţiei de proprietari ..............
 
   ANEXA Nr. 5
la normele metodologice


    - model-cadru -


    ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
    Localitatea ......................, judeţul (sectorul) ..............
    Str. ................. nr. ......., bl. ............
    Codul fiscal ........................................
    Nr. ........................../.............................


    Către
Municipiul/Oraşul/Comuna ....................../Sectorul ...
al municipiului Bucureşti


    SOLICITARE DE ÎNSCRIERE ÎN PROGRAMUL LOCAL


    Domnule Primar,


    Ca urmare a Înştiinţării dumneavoastră nr. ........... din .................. cu privire la posibilitatea înscrierii în Programul local multianual privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
    având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
    în temeiul împuternicirii acordate de adunarea generală a asociaţiei de proprietari prin Hotărârea nr. ........... din data de .........,
    Asociaţia de proprietari din localitatea .........................., judeţul/sectorul ..............., str. ................. nr. ......., bl. ............, codul fiscal ........................................, codul poştal ............., prin prezenta, solicită înscrierea blocului de locuinţe de la adresa susmenţionată în programul local, în condiţiile şi cu respectarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
    În susţinerea cererii se anexează:
   - hotărârea adunării generale a proprietarilor;
   - lista proprietarilor şi destinaţia spaţiilor din clădire;
   - contractul de mandat semnat de ambele părţi.


    Preşedinte,
.......................................
(numele şi semnătura)
L. S.


   ANEXA Nr. 6
la normele metodologice


    - model -


    ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
    Localitatea ......................, judeţul (sectorul) .........
    Str. ................. nr. ......., bl. .......
    Codul poştal ............... codul fiscal ...............
    Nr. ............... din ..........................


    LISTA PROPRIETARILOR*)
- situaţie la data de ............... -
    ___________
   *) Se anexează la Hotărârea adunării generale a proprietarilor nr. ...... din ............. .


    Asociaţia de proprietari, prin preşedintele acesteia, declară următoarele:
   
┌────┬──────────────┬───────────────────┬──────────────────────────┬───────────────────────┬──────────┐
│Nr. │              │    Proprietar     │     Suprafaţa utilă      │Cota-parte indiviză din│          │
│crt.│Nr. apartament├───────────────────┤în proprietate individuală│  proprietatea comună  │Observaţii│
│    │              │Numele şi prenumele│          - m2 -          │         - % -         │          │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ 0  │      1       │         2         │            3             │           4           │    5     │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ 1  │              │                   │                          │                       │          │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│    │              │                   │                          │                       │          │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│ n  │              │                   │                          │                       │          │
├────┴──────────────┴───────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┼──────────┤
│                 TOTAL                 │                          │         100%          │    X     │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────────────────┴──────────┘

   Răspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor înscrise.

                 Preşedinte,                                                 Administrator,
   .......................................                          .............................. .
            (numele şi semnătura)                                        (numele şi semnătura)
                    L.S.
 
   ANEXA Nr. 7
la normele metodologice


    - conţinut-cadru -


    EXPERTIZA TEHNICĂ


   1. Scopul
    Analiza structurii de rezistenţă a blocului de locuinţe din punctul de vedere al asigurării cerinţei esenţiale "rezistenţă mecanică şi stabilitate" în vederea realizării lucrărilor de intervenţie pentru izolarea termică a blocului de locuinţe ................. din localitatea ..........................., judeţul/ sectorul ........, str. ............... nr ......
    Expertiza tehnică se efectuează de către expert tehnic .................................................................... (numele şi prenumele) atestat pentru cerinţa esenţială ............... (rezistenţă mecanică şi stabilitate), posesor al Certificatului de atestare seria ................... nr. ................................ .
   2. Metoda de investigare
    Metoda de evaluare calitativă E1*) (conform Normativului pentru proiectare antiseismică, Indicativ P100-92, cap. 11 şi 12, revizuite în anul 1996)
   3. Conţinutul expertizei tehnice:
   a) imagini foto ale anvelopei blocului şi, după caz, ale avariilor constatate la elementele structurale;
   b) descrierea blocului de locuinţe din punct de vedere:
   (i) arhitectural;
   (ii) al structurii de rezistenţă;
   (iii) funcţional;
   c) analiza comportării în timp la acţiuni seismice a blocului de locuinţe şi, după caz, la evenimente accidentale - explozii, incendii, tasări, care pot afecta stabilitatea blocului de locuinţe şi/sau condiţionează realizarea măsurilor de izolare termică a anvelopei acestuia, luându-se în considerare:
   (i) condiţiile locale ale amplasamentului;
   (ii) perioada de proiectare/execuţie a clădirii;
   (iii) starea tehnică actuală a elementelor de construcţie - fundaţie, stâlpi, grinzi, diafragme -, inclusiv ale anvelopei blocului - partea opacă, partea vitrată, balcoane, atice, terase/şarpante, socluri, trotuare de protecţie etc.;
   d) aprecieri asupra nivelului de confort şi uzură al blocului;
   e) descrierea lucrărilor de intervenţie executate în trecut, motivul şi tipul intervenţiei (reparaţii, reconstrucţie, consolidări ca urmare a avariilor provocate de seisme, tasări, coroziune, accidente tehnice -, transformare, extindere în plan, supraetajare etc.).
   4. Concluzii şi recomandări:
    ...............................................................................................................................
    ...............................................................................................................................
    NOTĂ:
   1. În cazul în care expertiza tehnică prevede necesitatea efectuării unor lucrări de consolidare/reparaţii care condiţionează executarea lucrărilor de intervenţie, contractorul proiectării lucrărilor de intervenţie informează în scris coordonatorul local în vederea dispunerii de către acesta a măsurilor ce se impun.
   2. În cazul în care expertul tehnic se pronunţă asupra necesităţii consolidării structurii blocului de locuinţe, coordonatorul local dispune, în condiţiile legii, măsurile ce se impun pentru reducerea riscului seismic al acestuia, situaţie în care poate rezilia contractul de servicii de proiectare pentru realizarea izolării termice a blocului de locuinţe, cu plata corespunzătoare a expertizei tehnice efectuate şi, implicit, rezilierea contractului de mandat încheiat cu asociaţia de proprietari.
    Data ............
   
                                                           Întocmit
                                                    Expert tehnic atestat,
                                               .................................
                                                     (numele şi prenumele)
                                                             L.S.
 
    ___________
   *) Evaluarea calitativă urmăreşte să stabilească măsura în care regulile de conformare generală a structurilor şi de detaliere a elementelor structurale şi nestructurale sunt respectate în construcţiile analizate. Acţiunea de evaluare este precedată de culegerea informaţiilor necesare în acest scop vizând calitatea concepţiei de realizare a construcţiei şi a proiectului pe baza căruia s-a construit clădirea, calitatea execuţiei şi a materialelor puse în operă şi starea de afectare fizică a construcţiei.


   ANEXA Nr. 8
la normele metodologice


    - conţinu-cadru -


    AUDITUL ENERGETIC


   1. Informaţii generale privind blocul de locuinţe ......................... - conform anexei la certificatul de performanţă energetică al clădirii, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8 la Metodologia de calcul al performanţei energetice a clădirilor - partea a III-a "Auditul şi certificatul de performanţă a clădirii", aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 157/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 şi 126 bis din 21 februarie 2007.
   2. Evaluarea performanţei energetice a blocului de locuinţe
    (Se utilizează Metodologia de calcul al performanţei energetice a clădirilor, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 157/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 şi 126 bis din 21 februarie 2007.)
    Auditul energetic se efectuează de către un auditor energetic pentru clădiri .......................(numele şi prenumele) atestat gradul I, specialitatea ............... (construcţii/construcţii şi instalaţii), posesor al Certificatului de atestare seria ......... nr. .......... .
   3. Certificatul de performanţă energetică*)
    ___________
   *) Se completează certificatul de performanţă energetică al blocului de locuinţe, corespunzător stării iniţiale.


   4. Lucrările de intervenţie la anvelopa blocului de locuinţe prevăzute la art. 4 lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, care au ca scop scăderea consumului specific pentru încălzire sub 100 kWh/m2 şi an, în condiţii de eficienţă economică
   5. Analiza eficienţei economice a lucrărilor de intervenţie
    Date necesare:
    ▪ costul unităţii de căldură nesubvenţionat, conform datelor comunicate de furnizorul agentului termic (lei/kWh, lei/GJ), în cazul racordării blocului de locuinţe la sistemul centralizat de încălzire;
    ▪ costul specific al fiecărei lucrări de intervenţie, cu indicarea surselor de informare (lei/m2);
    ▪ estimarea costurilor în lei, pentru realizarea lucrărilor de intervenţie (pentru fiecare lucrare de intervenţie în parte).
    Date de calcul şi rezultate obţinute:
   
┌───────────────────┬───────────────┬─────────────────┬───────────────────┬────────────────────┐
│      Măsuri       │Costul specific│Costul lucrărilor│Economie de energie│Durata de recuperare│
│ (conform pct. 4)  │   (lei/m2)    │ de intervenţie  │     (kWh/an)      │a investiţiei, N(R) │
│                   │               │    (mii lei)    │                   │       (ani)        │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│a) ................│               │                 │                   │                    │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│b) ................│               │                 │                   │                    │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│c) ................│               │                 │                   │                    │
├───────────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│d) ................│               │                 │                   │                    │
└───────────────────┴───────────────┴─────────────────┴───────────────────┴────────────────────┘
 
   6. Concluzii: ...............................................................
   7. Recomandări: ..........................
    (măsuri recomandate în sarcina proprietarilor pentru:
   - adaptarea şi reglarea sistemului de încălzire al blocului de locuinţe la necesarul de căldură redus ca urmare a executării lucrărilor de intervenţie la anvelopa blocului de locuinţe;
   - scăderea consumului de energie pentru apă caldă de consum şi iluminat;
   - menţinerea/realizarea ventilării corespunzătoare a spaţiilor ocupate.)
    NOTĂ:
    Se realizează calculul transferului de masă prin elementele de construcţie pentru blocul de locuinţe izolat termic (verificarea asigurării confortului termic interior din punct de vedere termotehnic şi evitarea apariţiei condensului pe elementele anvelopei blocului de locuinţe).
    În scopul atingerii ţintei de reducere a consumului anual specific de energie pentru încălzire de sub 100 kWh/m2 arie utilă şi an, se recomandă utilizarea materialelor/sistemelor izolante cu rezistenţa termică unidirecţională de minimum:
   - pereţi exteriori - 2,5 m2 K/W;
   - soclu şi, după caz, pereţii verticali ai subsolului tehnic - 2,5 m2 K/W şi prezintă permeabilitate foarte redusă în raport cu apa;
   - terasa/planşeul peste ultimul nivel în cazul existentei şarpantei - 3,5 m2 K/W şi prezintă permeabilitate foarte redusă în raport cu apa;
   - planşeul peste subsol/canal termic (în cazul în care prin proiectarea blocului de locuinţe sunt prevăzute apartamente la parter) - 1,25 m2 K/W;
   - ferestre şi uşi exterioare performante energetic, dotate cu fante de circulaţie naturală controlată a aerului între exterior şi spaţiile ocupate (pentru evitarea producerii condensului în jurul ferestrelor şi al altor zone cu rezistenţă termică scăzută).
    Data ....................
   
                                                         Întocmit
                                            Auditor energetic pentru clădiri,
                                         .......................................
                                                  (numele şi prenumele)
                                                           L.S.
 
   ANEXA Nr. 9
la normele metodologice


    - conţinut-cadru -


    DOCUMENTAŢIA DE AVIZARE
pentru lucrări de intervenţie în vederea creşterii performanţei
energetice a blocurilor de locuinţe


   A. Piese scrise
    A.1. Date generale:
   
1. identificarea blocului de locuinţe:                  _______________________;
2. localitatea:                                         _______________________;
3. titularul investiţiei:                               _______________________;
4. beneficiarul lucrărilor de intervenţie:              _______________________;
5. contractorul proiectării lucrărilor de intervenţie:  _______________________;
6. date tehnice: - anul construirii                     _______________________;
                 - regim de înălţime                    _______________________;
                 - număr apartamente                    _______________________;
                 - aria utilă totală - m2               _______________________;
                 - sistem constructiv anvelopă          _______________________.
 
    A.2. Descrierea lucrărilor de intervenţie
   1. Situaţia existentă a blocului de locuinţe:
   1.1. starea tehnică din punctul de vedere al asigurării cerinţelor esenţiale:
   - rezistenţă mecanică şi stabilitate _______________________________;
   - economie de energie şi izolare termică ___________________________;
   1.2. valoarea de inventar a blocului de locuinţe: ________-_______mii lei.
   2. Concluziile expertizei tehnice şi auditului energetic
   
2.1. expertiza tehnică:
a) elaborator-expert tehnic:      Numele şi prenumele___________________
                                  Certificat de atestare: seria ___ nr. ______ domeniul construcţii civile, cerinţa A1
b) concluzii:                     _____________________________________________
2.2. auditul energetic:
a) elaborator-auditor energetic:  Numele şi prenumele__________________
                                  Certificat de atestare: seria ___ nr. ____, gradul  I, specialitatea C/C + I
b) concluzii:
┌─────────────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────────┬──────────────────────────────────┐
│   Lucrări de intervenţie    │      Costul estimat al      │                   │                                  │
│[prevăzute la art.4 lit.a)-d)│  lucrărilor de intervenţie  │Economie de energie│Durata de recuperare a investiţiei│
│  din Ordonanţa de urgenţă   │            (lei)            │     (kWh/an)      │              (ani)               │
│  a Guvernului nr. 18/2009]  │                             │                   │                                  │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│a)                           │                             │                   │                                  │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│b)                           │                             │                   │                                  │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│c)                           │                             │                   │                                  │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│d)                           │                             │                   │                                  │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────────────┤
│            TOTAL            │                             │                   │                                  │
└─────────────────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────────┴──────────────────────────────────┘
 
    A.3. Datele tehnice ale investiţiei
   1. Descrierea lucrărilor de bază (lucrări de intervenţie prevăzute la art. 4 lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009):
   - izolarea termică a pereţilor exteriori: _________________;
   - înlocuirea ferestrelor şi uşilor exterioare existente, inclusiv a tâmplăriei aferente accesului în blocul de locuinţe cu tâmplărie performantă energetic: ________________;
   - termo-hidroizolarea terasei/termoizolarea planşeului peste ultimul nivel în cazul existenţei şarpantei: ____________________;
   - izolarea termică a planşeului peste subsol, în cazul în care prin proiectarea blocului sunt prevăzute apartamente la parter: ______________________.
   2. Descrierea lucrărilor conexe lucrărilor de bază (lucrări de intervenţie prevăzute la art. 4 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009):
   - lucrări de demontare şi remontare a instalaţiilor şi echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa blocului de locuinţe: ______________________;
   - lucrări de refacere a finisajelor anvelopei: __________________________.
   3. Descrierea lucrărilor suplimentare (lucrări de intervenţie prevăzute la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009):
   - lucrări de reparaţii la elementele de construcţie care prezintă potenţial pericol de desprindere şi/sau afectează funcţionalitatea blocului de locuinţe, inclusiv de refacere în zonele de intervenţie: _________________________;
   - lucrări de intervenţie la instalaţia de distribuţie a agentului termic pentru încălzire aferentă părţilor comune ale blocului de locuinţe: _____________.
    A.4. Durata de realizare şi etapele principale
    Graficul de realizare a lucrărilor de intervenţie (luni)
    A.5. Costurile estimative ale investiţiei
   1. Valoarea totală a investiţiei
    (în preţuri - luna ... anul ....,
    1 euro = ...... lei, cursul Băncii Naţionale a României la data de .........)
    Total: _________ mii lei,
    din care:
    construcţii-montaj (C + M) _________ mii lei
    (însumarea cheltuielilor estimate înscrise la subcap. 1.3, 4.1 şi 5.1.1 din devizul general)
   2. Detalierea valorii totale a investiţiei se realizează pe structura devizului general prevăzută în anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, astfel:
   
Cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului:
     1.3. Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea terenului la starea
          iniţială, după demontarea schelelor                                    _________ mii lei
                                                             Total cap. 1:       _________ mii lei
Cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică:
     3.2. Taxe pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii                _________ mii lei
     3.3. Proiectare şi inginerie - total:                                       _________ mii lei
          din care:
          3.3.1. expertiza tehnică                                               _________ mii lei
          3.3.2. auditul energetic şi elaborarea certificatului de performanţă
                 energetică aferent situaţiei existente a blocului de locuinţe   _________ mii lei
          3.3.3. documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie             _________ mii lei
          3.3.4. documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor   _________ mii lei
                 de intervenţie
          3.3.5. proiectul tehnic                                                _________ mii lei
          3.3.6. verificarea tehnică la cerinţa esenţială "rezistenţă mecanică
                 şi stabilitate", precum şi la cerinţa esenţială "securitate la
                 incendiu" a documentaţiei tehnice şi a proiectului tehnic       _________ mii lei
          3.3.7. detaliile de execuţie                                           _________ mii lei
     3.4. Organizarea procedurilor de achiziţie - total:                         _________ mii lei
          din care:
          3.4.1. pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie                    _________ mii lei
          3.4.2. pentru executarea lucrărilor de intervenţie                     _________ mii lei
     3.6. Asistenţa tehnică - total:                                             _________ mii lei
          din care:
          3.6.1. asistenţa tehnică din partea proiectantului pe perioada de
                 execuţie a lucrărilor şi elaborarea certificatului de
                 performanţă energetică al blocului de locuinţe izolat termic    _________ mii lei
          3.6.2. plata dirigintelui de şantier                                   _________ mii lei
                                                             Total cap. 3:       _________ mii lei
Cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază:
     4.1. Construcţii şi instalaţii                                              _________ mii lei
                                                             Total cap. 4:       _________ mii lei
Cap. 5 - Alte cheltuieli:
     5.1. Organizare de şantier
          5.1.1. lucrări de construcţii                                          _________ mii lei
     5.3. Cheltuieli diverse şi neprevăzute (10% din cheltuielile înscrise la
          cap./subcap. 1.3, 3 şi 4 ale devizului general)                        _________ mii lei
                                                             Total cap. 5:       _________ mii lei
 
    A.6. Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei
   
1. Indicatori valorici
   1.1. valoarea totală a lucrărilor de intervenţie, inclusiv TVA - total,      _________ mii lei
        din care:
                   construcţii-montaj (C + M)                                   _________ mii lei
                   (însumarea cheltuielilor estimate înscrise la subcap. 1.3,
                   4.1 şi 5.1.1 din devizul general)                            _________ mii lei
   1.2. investiţia specifică                                                    ____ mii lei/m2 (a.u.)
        (construcţii-montaj/aria utilă a blocului)
2. Indicatori fizici
   2.1. durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie                          ____________ luni
   2.2. durata perioadei de garanţie a lucrărilor de intervenţie (ani de la
        data recepţiei la terminarea lucrărilor)                                            3 ani
   2.3. durata de recuperare a investiţiei, în condiţii de eficienţă economică  ____________ ani
   2.4. consumul anual specific de energie pentru încălzire corespunzător
        blocului izolat termic                                                  __ kwh/m2 (a.u.) şi an
   2.5. economia anuală de energie:                                             _________ kwh/an
        în tone echivalent petrol                                               ____________ tep
   2.6. reducerea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră echivalent CO2    ______ kg CO2/an
3. Eşalonarea investiţiei - total INV/C+M în mii lei
 
    A.7. Sursele de finanţare pentru executarea lucrărilor de intervenţie
    Defalcarea valorii de construcţii-montaj (C+M) pe surse de finanţare:
   
1. buget de stat: 50% din C+M                                                  _________ mii lei
2. buget local: 30% din C+M                                                    _________ mii lei
3. fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari: 20% din C+M               _________ mii lei
 
    A.8. Avize şi acorduri
   1. Certificatul de urbanism
   2. Acordul deţinătorilor de utilităţi pentru realizarea lucrărilor de intervenţie:
   - gaz metan;
   - energie electrică;
   - telecomunicaţii.
   B. Piese desenate
   1. Plan general de amplasare a blocului de locuinţe în localitate - scările 1:2000 - 1:500
   2. Planşe cu planuri, secţiuni şi elevaţii, pe specialităţi necesare executării lucrărilor de intervenţie - situaţie existentă şi situaţie propusă - scara recomandată 1:100.
   
              Contractorul proiectării lucrărilor de intervenţie,
                               _________________
                                      L.S.

Expert tehnic atestat,                         Auditor energetic pentru clădiri,
  _________________                                    _________________
         L.S.                                                L.S.

 
    Data _________________


    OPISUL
documentelor anexate la documentaţia de avizare pentru
lucrări de intervenţie


   1. [ ] Devizul general al investiţiei
   2. [ ] Graficul de realizare a lucrărilor de intervenţie
   3. [ ] Certificatul de urbanism
   4. [ ] Aviz energie electrică
   5. [ ] Aviz gazul metan
   6. [ ] Aviz telecomunicaţii
   7. [ ] Raportul de expertiză tehnică
   8. [ ] Raportul de audit energetic
   9. [ ] Certificatul de performanţă energetică
   10. [ ] Planşe


   ANEXA Nr. 10
la normele metodologice


    - model -


    Judeţul ........................
    Municipiul/Oraşul/Comuna ............./Sectorul .... al municipiului Bucureşti


    Către


    Asociaţia de proprietari
localitatea ......................., judeţul/sectorul .............,
str. ................. nr. ...., bl. ....., codul poştal .............


    NOTIFICARE


    În aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
    prin prezenta vă notificăm:
    Consiliul Local al ....... (municipiului, oraşului, comunei, sectorului ... al municipiului Bucureşti) a aprobat prin hotărâre indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de intervenţii din str. .................. nr. ........., bl. ..............., corespunzători lucrărilor de intervenţie ce urmează a fi executate pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
    Indicatorii tehnico-economici aprobaţi cuprind:
   1. indicatori valorici:
   - valoarea totală a investiţiei: .... mii lei, din care construcţii-montaj (C+M): .... mii lei, din care:
   - cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari, din fondul de reparaţii: ... mii lei, conform art. 13 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
   2. indicatori fizici:
   - durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie: .... luni;
   - economia de energie anuală: .... kWh/an;
   3. datele tehnice ale investiţiei:
   - descrierea lucrărilor de bază: lucrări de intervenţie finanţabile în condiţiile şi cu respectarea prevederilor art. 4 lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
   - descrierea lucrărilor conexe lucrărilor de bază: lucrări de intervenţie finanţabile în condiţiile şi cu respectarea prevederilor art. 4 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009;
   - descrierea lucrărilor suplimentare justificate din punct de vedere tehnic, finanţabile în condiţiile şi cu respectarea art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
    Anexat la prezenta notificare vă transmitem proiectul actului adiţional la Contractul de mandat nr. ........... din ................., în care este prevăzută schema de finanţare, în vederea semnării şi transmiterii lui în maximum 30 de zile de la primirea prezentei.
    Vă rugăm să afişaţi aceste documente la avizierul asociaţiei de proprietari şi să convocaţi, cu respectarea prevederilor legale, adunarea generală a proprietarilor pentru a hotărî şi semna actul adiţional la contractul de mandat de către preşedintele asociaţiei de proprietari.


    Primar (coordonator local),
..............................................
(numele şi semnătura)
L. S.


   ANEXA Nr. 11
la normele metodologice


    - model -


    ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
    Localitatea ...........................................
    Judeţul (sectorul) ....................................
    Str. ...................................................... nr. ...........,
    bl. ............, codul poştal ................
    codul de înregistrare fiscală: ......................


    HOTĂRÂREA
Adunării generale a proprietarilor nr. ........ din data de ...........


    În baza Notificării municipiului/oraşului/comunei/sectorului .... al municipiului Bucureşti nr. ......... din ..................,
    luând cunoştinţă de conţinutul documentaţiei de avizare care fundamentează indicatorii tehnicoeconomici privind creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe aprobaţi, respectiv:
   a) indicatori valorici:
   - valoarea totală a investiţiei: .............................
    din care: - construcţii-montaj (C+M): .............................
    din care cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari, din fondul de reparaţii, conform art. 13 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe: .....,
   b) indicatori fizici:
   - durata de execuţie a lucrărilor de intervenţie: .....;
   - economia de energie anuală: ..... kWh/ an,
    precum şi conţinutul actului adiţional la contractul de mandat,
    Adunarea generală a proprietarilor din cadrul Asociaţiei de proprietari din localitatea ...................., judeţul/sectorul ........., str. ............................ nr. ..............., bl. ............., codul poştal ................, codul de înregistrare fiscală: ......................, în şedinţa ordinară/extraordinară din data de ..............., în prezenţa a ......... membri din totalul de .................. membri ai asociaţiei,


    HOTĂRĂŞTE:


   Art. 1. - Se aprobă cofinanţarea în cuantumul valoric de ........ lei comunicat de coordonatorul local, corespunzător cotei-părţi ce revine asociaţiei de proprietari din valoarea lucrărilor de intervenţie, astfel cum este fundamentată în documentaţia de avizare în baza căreia consiliul local a aprobat indicatorii tehnico-economici, prin Hotărârea nr. ...... din ................, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009.
   Art. 2. - Se aprobă constituirea sumei prevăzute la art. 1 în contul fondului de reparaţii pentru plata executării lucrărilor de intervenţie.
   Art. 3. - Cota de participare în sarcina fiecărui proprietar este de ....., proporţional cu cota-parte indiviză de proprietate, conform tabelului anexat.
    Având în vedere cele de mai sus, se împuterniceşte preşedintele asociaţiei de proprietari, dna/dnul ................................., să semneze în numele şi pentru asociaţia de proprietari actul adiţional la contractul de mandat transmis de coordonatorul local.
    Prezenta hotărâre se afişează la avizierul asociaţiei de proprietari.
   
                                  Preşedinte,
                    .......................................
                             (numele şi semnătura)
                                      L.S.

   Contrasemnează:
   ───────────────
   Secretarul Asociaţiei de proprietari .............
   Comitetul executiv al Asociaţiei de proprietari ................
 
   ANEXA Nr. 12
la normele metodologice


    - conţinut-cadru -


    Judeţul ................................................
    Municipiul/Oraşul/Comuna ................./Sectorul .... al municipiului Bucureşti
    Cod SIRUTA..................
    Nr. ................... din ..........................
   
                                                             Aprobat
                                                             Primar,
                                                  ..............................
                                                      (numele şi semnătura)
                                                               L.S.
 
    CENTRALIZATORUL
blocurilor de locuinţe cu indicatorii tehnico-economici aprobaţi
   
┌────┬───────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│    │               │           │           │ Nr. şi data │  Indicatori valorici    │           Indicatori fizici            │
│    │               │           │           │  Hotărârii  ├─────────────┬───────────┼───────────────┬──────────┬─────────────┤
│    │               │           │Aria utilă │ consiliului │             │           │  Investiţia   │          │             │
│Nr. │Adresa blocului│ Număr de  │a blocului │  local de   │             │ Din care, │   specifică   │ Economia │  Durata de  │
│crt.│  de locuinţe  │apartamente│de locuinţe│ aprobare a  │Total valoare│    C+M    │(col. 6/col. 3)│  anuală  │ recuperare  │
│    │               │           │ - m2 arie │indicatorilor│ - mii lei - │- mii lei -│ - mii lei/m2  │de energie│a investiţiei│
│    │               │           │  utilă -  │  tehnico-   │             │           │ arie utilă -  │- kWh/an -│   - ani -   │
│    │               │           │           │  economici  │             │           │               │          │             │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 0  │       1       │     2     │     3     │      4      │      5      │     6     │       7       │    8     │      9      │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 1. │               │           │           │             │             │           │               │          │             │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│ n. │               │           │           │             │             │           │               │          │             │
├────┴───────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼──────────┼─────────────┤
│                          TOTAL:                          │             │           │               │          │             │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴──────────┴─────────────┘

   Răspundem pentru legalitatea, realitatea, necesitatea şi exactitatea datelor înscrise.

Compartiment tehnic - investiţii/eficienţă energetică           Compartiment economic
                  Şef compartiment,                               Şef compartiment,
 ..................................................      ...................................

   Întocmit
 
    NOTĂ:
    Listarea se face în ordinea de aprobare a indicatorilor tehnico-economici.


   ANEXA Nr. 13
la normele metodologice


    - conţinut-cadru -


    Judeţul ................................................
    Municipiul/Oraşul/Comuna ................./Sectorul .... al municipiului Bucureşti
    Nr. ................... din ..........................
   
                                                               Aprobat
                                                               Primar,
                                                     ...........................
                                                        (numele şi semnătura)
                                                                L.S.
 
    DECONT JUSTIFICATIV*)
în luna ............................ anul .................


    pentru plata lucrărilor de intervenţie executate în luna precedentă
întocmirii prezentului decont justificativ la blocurile de locuinţe
nominalizate în Programul naţional multianual privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, în conformitate cu
prevederile art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009
    ___________
   *) Pentru fiecare bloc de locuinţe nominalizat în decontul justificativ se anexează, în copie, factura emisă de antreprenor şi confirmată de coordonatorul local.
   
┌────┬────────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────┐
│    │        │                                                 │                         │  Factura emisă de   │              │               │          │
│    │        │                                                 │                         │ antreprenor pentru  │     Suma     │   Suma din    │          │
│    │        │                                                 │ Valoarea lucrărilor de  │ plata lucrărilor de │  solicitată  │alocaţii de la │          │
│    │        │         Date din contractele încheiate          │  intervenţie realizate  │intervenţie executate│ din alocaţii │bugetul de stat│          │
│    │        │                                                 │     (inclusiv TVA)      │ în luna precedentă  │de la bugetul │ existentă în  │          │
│    │        │                                                 │                         │întocmirii decontului│  de stat1)   │contul separat │          │
│    │        │                                                 │                         │    justificativ     │ pentru plata │  deschis pe   │          │
│    │ Adresa ├────────────┬───────────┬────────────┬───────────┼────────────┬────────────┼──────────┬──────────┤lucrărilor de │     seama     │          │
│Nr. │blocului│            │           │            │ Valoarea  │            │            │          │          │ intervenţie  │coordonatorului│Observaţii│
│crt.│   de   │            │           │            │contractată│            │ Cumulat de │          │          │ executate în │local la finele│          │
│    │locuinţe│            │           │ Durata de  │  pentru   │  În luna   │     la     │          │ Valoarea │     luna     │     lunii     │          │
│    │        │Nr. şi data │           │ execuţie a │executarea │ precedentă │ încheierea │  Nr. şi  │facturării│  precedentă  │  precedente   │          │
│    │        │contractului│Antreprenor│lucrărilor, │lucrărilor │ întocmirii │contractului│   data   │(inclusiv │  întocmirii  │  întocmirii   │          │
│    │        │  încheiat  │           │  conform   │    de     │ decontului │de execuţie │ emiterii │   TVA)   │  decontului  │  decontului   │          │
│    │        │            │           │contractului│intervenţie│justificativ│a lucrărilor│ facturii │ - lei -  │ justificativ │ justificativ  │          │
│    │        │            │           │  - luni -  │ (inclusiv │  - lei -   │  - lei -   │          │          │(inclusiv TVA)│    - lei -    │          │
│    │        │            │           │            │   TVA)    │            │            │          │          │   - lei -    │               │          │
│    │        │            │           │            │  - lei -  │            │            │          │          │              │               │          │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ 0  │   1    │     2      │     3     │     4      │     5     │     6      │     7      │    8     │    9     │10=col 6 x 50%│      11       │    12    │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ 1  │        │            │           │            │           │            │            │          │          │              │               │          │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ 2  │        │            │           │            │           │            │            │          │          │              │               │          │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ n  │        │            │           │            │           │            │            │          │          │              │               │          │
├────┴────────┴────────────┴───────────┴────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│                      TOTAL:                       │           │            │            │    X     │          │              │               │    X     │
└───────────────────────────────────────────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────────┴───────────────┴──────────┘

   Răspundem pentru legalitatea, realitatea, regularitatea, necesitatea şi exactitatea datelor înscrise.

Compartiment tehnic-investiţii/eficienţă energetică                                Vizat                                      Compartiment economic
                 Şef compartiment,                                      Control financiar preventiv                             Şef compartiment,
..................................................                ........................................               ...............................

   Întocmit
 
    ___________
   1) În conformitate cu prevederile art. 13 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.


   ANEXA Nr. 14
la normele metodologice


    MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI
    Nr. ........... din .....................
   
                                                             Aprobat
                                                  Ordonator principal de credite
                                                  .............................

   Propun aprobarea.
   ........................
 
    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
în luna ............. anul .................


    privind aprobarea transferurilor din alocaţii de la bugetul de stat
către bugetele locale pentru plata*) cotei-părţi ce revine
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei din valoarea
lucrărilor de intervenţie executate la blocurile de locuinţe
nominalizate în Programul naţional multianual privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe
    ___________
   *) În conformitate cu prevederile art. 13 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
   
┌────┬──────────┬─────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────┬──────────┐
│    │ Judeţul  │ Nr. şi data decontului  │                          │   Sume solicitate de    │             │          │
│    │          │      justificativ       │  Valoarea lucrărilor de  │ coordonatorul local din │             │          │
│    ├──────────┼─────────────┬───────────┤ intervenţie realizate în │alocaţii de la bugetul de│             │          │
│Nr. │          │             │           │luna precedentă întocmirii│   stat pentru plata*)   │Sume aprobate│Observaţii│
│crt.│          │   Emis de   │Înregistrat│ decontului justificativ  │cotei-părţi din valoarea │   - lei -   │          │
│    │Localitate│coordonatorul│  la MDRL  │      (inclusiv TVA)      │lucrărilor de intervenţie│             │          │
│    │          │    local    │           │         - lei -          │executate (inclusiv TVA) │             │          │
│    │          │             │           │                          │         - lei -         │             │          │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ 0  │    1     │      2      │     3     │            4             │            5            │      6      │    7     │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ 1  │          │             │           │                          │                         │             │          │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│    │          │             │           │                          │                         │             │          │
├────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ n  │          │             │           │                          │                         │             │          │
├────┴──────────┴─────────────┴───────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────┼──────────┤
│                 TOTAL:                  │                          │                         │             │          │
└─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────┴──────────┘

 Direcţia generală/Direcţia de specialitate                                  Direcţia economică şi financiară
         Director general/Director,                                                     Director,
............................................                         ................................................

   Întocmit
 
   ANEXA Nr. 15
la normele metodologice


    LISTA
documentelor pentru completarea cărţii tehnice a construcţiei


    .......................................................(1)
   
 1. [] Contractul de mandat                                                           (anexa nr. 1 la listă)
 2. [] Raportul de expertiză tehnică                                                  (anexa nr. 2 la listă)
 3. [] Raportul de audit energetic                                                    (anexa nr. 3 la listă)
 4. [] Certificatul de performanţă energetică iniţială a clădirii, înainte de         (anexa nr. 4 la listă)
       executarea lucrărilor de intervenţie
 5. [] Certificatul de urbanism                                                       (anexa nr. 5 la listă)
 6. [] Documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie  în vederea creşterii
       performanţei energetice a blocului de locuinţe                                 (anexa nr. 6 la listă)
 7. [] Hotărârea consiliului local pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici
       ai investiţiei                                                                 (anexa nr. 7 la listă)
 8. [] Documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii,
       vizată spre neschimbare                                                        (anexa nr. 8 la listă)
 9. [] Avizele emise pentru executarea lucrărilor de intervenţie                      (anexa nr. 9 la listă)
10. [] Autorizaţia de construire                                                      (anexa nr. 10 la listă)
11. [] Proiectul tehnic pentru lucrările de intervenţie                               (anexa nr. 11 la listă)
12. [] Detaliile de execuţie                                                          (anexa nr. 12 la listă)
13. [] Procesele-verbale la fazele determinante                                       (anexa nr. 13 la listă)
14. [] Procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de intervenţie            (anexa nr. 14 la listă)
15. [] Punctul de vedere al contractorului proiectului, întocmit şi prezentat în
       faţa comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor, cu privire la executarea
       lucrărilor de intervenţie                                                      (anexa nr. 15 la listă)
16. [] Certificatul de performanţă energetică a clădirii, după executarea lucrărilor
       de intervenţie                                                                 (anexa nr. 16 la listă)
17. [] Procesul-verbal de recepţie finală, la expirarea perioadei de garanţie a
       lucrărilor de intervenţie                                                      (anexa nr. 17 la listă)
18. [] Declaraţii de conformitate cu specificaţii tehnice recunoscute, în condiţiile
       legii, pentru produsele de construcţii utilizate                               (anexa nr. 18 la listă)

         Predat                                                              Primit
   Coordonator local,                                               Asociaţia de proprietari
         primar                                                            Preşedinte,
.........................                                           .........................
      (semnătura)2)                                                       (semnătura)2)
          L.S.                                                                L.S.

   Data .......................................
 
    ___________
   1) Se completează datele de identificare a blocului de locuinţe, adresa poştală, localitatea, judeţul.
   2) La rubrica "Semnătura" se vor înscrie în clar numele şi prenumele persoanei fizice care predă/primeşte documentele cuprinse în listă.

Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura